Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är det några fler än jag, som skall avnjuta KUNGEN av Ottawas avskedsfest inatt!

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Affe, 4 december 2014.

?

Vilket GULD i hockeyn har högst status?!

1. SM-Guld

2 röst(er)
    6,5%
  2. VM-Guld

1 röst(er)
    3,2%
  3. OS-Guld

9 röst(er)
    29,0%
  4. World Cup, Guld

0 röst(er)
    0,0%
  5. Stanley Cup, Guld

19 röst(er)
    61,3%
  1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Natten mot fredag så kommer vi kunna se Daniel Alfredsson bli HYLLAD av Ottawas hemmapublik, spelare och hela organisationen. Att kalla han KING är nog ingen större överdrift, om det skulle varit omval av borgmästare i Ottawa, och lille Alfie hade valt att kandidera, så hade han nog vunnit det lätt hörde jag en reporter berätta under en intervju jag så på TV, då är man stor.

Jag skulle nog vilja säga att Daniel Alfredsson är en av Sveriges bästa spelare genom tiderna, inge snack. Vad jag har läst så vill tom den störste av dom största enligt många Wayne Gretzky ha med Alfte i Hall of Fame, STORT. Hmm...enligt mig så är Mario Lemieux den störste, men det hör inte hit just nu, detta är Nr 11s kväll.

Jag tackar för den härliga underhållningen genom åren du bjudit oss på Herr Alfredsson, många fina meriter finns det. OS-GULD, SM-GULD, konstigt nog inget VM-GULD men väl några silver och brons blev det iaf. Alltid tråkigt när man inte får vinna det största inom ishockeyn enligt mig, NHL, Alfte var dock i Stanley Cup final så sent som 2007 mot Anaheim Ducks, tyvärr förlorade man med 4-1 i matcher. Är så små marginaler när man är klubben trogen i så många år som 17, av dom sjutton så var han Ottawas lagkapten i 13.

Alfie spelade 1178 matcher i Ottawas tröja, på dom 1178 matcherna gjorde han 682 assist och 426 mål, det är fan inte kattskit, det innebär nästan 1p i snitt per match (0.94). Under sin debut säsong i Ottawa så gjorde han fantastiska 26 mål och 35 assist = 61p, och belönades med Calder Trophy som ges till ligans bäste nykomling, Alfredsson blev också uttagen till All Star-matchen det året.

01:35 börjar matchen, Så ni som har viaplay, eller viasat hockey kan följa detta spektakel, kan lova att det kommer bli minnesvärt, kommer att vara trött som ett as i morgon på jobbet, men det är fredag så det för det fan i mig vara värt Hahaha.

Trevliga länkar att läsa.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article19966706.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article19941829.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article19941829.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article19931368.ab

Galaxxy, paradis, Eurenius och 6 andra gillar detta.
  2. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Nja jag håller nog Mats Sundin högre, kan iofs bero på att jag korsat atlanten ett par gånger i hans sällskap men det är en annan historia.

Oavsett vad så kan man gott vara stolt över att lilla Sverige lyckats leverera sådana storspelare genom tidern, tänk vilket litet land vi är i jämförelse.

Grattis Affe, det här är du värd...

Affe gillar detta.
  3. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Blir att sitta uppe med en hennesy och se Alfies ceremoni. Som ju ligger innan matchen, tror hyllningarna börjar kl 01. Efter hyllningarna blir det att slå över till Detroit-Dallas...

Affe gillar detta.
  4. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Matchen är framflyttad något och ceremonin ska börja runt kl 01:30 är det senaste jag hörde. Planen är att Viasat Hockey ska vissa hela ceremonin, jag pratade precis med producenten för VSH och han väntar på running order från produktionen på plats och så länge de levererar bilder som lovat så ska allt vissas i Sverige.

Affe gillar detta.
  5. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Håller med dig Sudden var något bättre, dock inte bäst. Kollar man framåt sätt så är Foppa störst tycker jag personligen, synd att han hade så kort karriär bara. Sveriges största lirare genom tiderna är Nicklas Lidström, Börje var HUGE men inte i närheten av Lidas, Börje skall iaf ha en stor eloge att han banade iväg för svenskarna att dom inte var några Chicken Swedes!
    Som sagt denna lista kan göras hur lång som helst, och smaken är som baken.

Eurenius och Onelund gillar detta.
  6. slimjim

slimjim Rösten från Bro

image.jpg image.jpg image.jpg
    image.jpg vem skall bort?

7. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Eurenius gillar detta.
  8. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Jag tycker att killen i ful tröja får lämna...

Nej men seriöst, surt att affe bara spelade ett år med ett lag med chans på lord stanleys pokal.

9. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Ja, Foppa var överlägset sveriges bästa spelare sett till spelade matcher. Affe, Lidas, Sudden m.fl. får ursäkta.

Eurenius, Vintage92 och Affe gillar detta.
  10. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Hehe...då blir det ju tre som får lämna ;), alltid tråkigt när lirare måste sluta pga av skador och inte att man känner att man tröttnat. Nu är han ju visserligen 41 och hade väl kunnat spela några år till kanske, men han skall vara nöjd med det han har presterat, få som kommer göra lika mycket nytta som han i landslaget, men framför allt i sina klubblag.

11. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Chelios lirade till han var 48. Och Alfredsson hade nog gärna fortsatt, så visst är det skadorna som sätter stopp. Precis som du säger.

12. JaTack

JaTack Friends of KS

Sen är man rätt gammal som 41-åring vilket leder till att man inte kan prestera lika bra som man vill. Då kan man sluta "på topp".

Hur som helst är han en av de största spelarna någonsin. Att han spelade så många säsonger i samma lag visar också hur stor han är. Lojala spelare är något av det bästa som finns för oss fans och för sporten :)

13. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Absolut. Kan inte annat än hålla med. Inatt kommer han få de hyllningar han förtjänar!

14. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Snart så...
    image.jpg

Floduttern och slimjim gillar detta.
  15. slimjim

slimjim Rösten från Bro

16. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
  17. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Affe är så jäkla grym! En av de absolut största, även om jag håller Peter Forsberg snäppet högre. :)

Bidrar med en skylt som sitter i början av vägen till sommarstugan (apropå röstningen).

Inte illa pinkat ,allt detta på 5km grusväg :)
    29128_1218354005.jpg

Affe gillar detta.
  18. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Alfie i all öra men varför.... Varför löper man i te linan ut och blir en riktig legend? Både alfie och Sudden efter lång trogen tjänst sticker till en annan klubb en sista säsong.

Jag säger Foppa och Lidström!

Eurenius gillar detta.
  19. Hoarz

Hoarz Stadsbo

Lowballa inte Ottawa Alfie? Därav anledningen till att han drog.