• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det okej att lägga upp en intressekoll innan eventuell annons?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Som rubriken lyder.

Är det okej att först slänga ut en liten intressekoll för att se om det finns intresse för en klocka? Jag är i valet o kvalet om jag ska sälja eller ej.

MvH
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Det är väl bara till att lägga ut en vanlig säljannons? Skriv att du förbehåller dig rätten att dra tillbaka annonsen. Jag ser iaf inget fel med det, så länge man inte kommit överens om en deal.
 

Simpatico

Rolex
Tror inte det funkar som en egen tråd.
Ett tips kan dock vara att posta trevliga bilder i trådar som redan finns. Ex Fredagstråden, klockor och knivar tråden osv.
Kan ju ramla in PM till dig med intressenter till klockan då.
Vet att det köps och säljs en hel del i bakgrunden.
 

Isodor

Audemars
ddd25bdcc9b156390f5fdd78d98aec49528bd4996a0d9f71005a3c06d8d8ab93.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
En säljannons som inte är riktad till någon personligen är aldrig juridiskt bindande så släng upp en annons men ändrar du dig så är det bara att dra tillbaka den.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Lägg upp en säljannons som beskrivit ovan, sen är det ju även helt upp till dig vem du vill sälja till osv.
 

hedbrg

Panerai
Lägg upp en säljannons som beskrivit ovan, sen är det ju även helt upp till dig vem du vill sälja till osv.

Så länge man inte startar budgivning, om jag förstått de rätt...

Ser faktiskt inte vad TS vill ha ut av en "intressekoll". Antingen så säljer man den och då lägger man ut en annons. Vill hen inte sälja den ger det inget att ha intresserade köpare heller?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Så länge man inte startar budgivning, om jag förstått de rätt...

Ser faktiskt inte vad TS vill ha ut av en "intressekoll". Antingen så säljer man den och då lägger man ut en annons. Vill hen inte sälja den ger det inget att ha intresserade köpare heller?

Absolut, värsta jag vet när säljaren kommer med sån skit om att någon budat högre, då skiter jag i objektet.
 

DrDre

Patek
Jag tycker att man själv 1) först ska bestämma sig om man vill sälja eller inte, och om man bestämmer sig för att sälja så 2) lägger man ut en annons. Om man inte följer den ordningen så har man ju folk som sitter och gör sin hemläxa (läser på om modellen, frågar runt etc), går och funderar på om man ska sälja annat etc, och efter det så kontaktar man säljaren och får reda på att han/hon inte vill sälja?
 

Sond

Patek
Jag tycker att man själv 1) först ska bestämma sig om man vill sälja eller inte, och om man bestämmer sig för att sälja så 2) lägger man ut en annons. Om man inte följer den ordningen så har man ju folk som sitter och gör sin hemläxa (läser på om modellen, frågar runt etc), går och funderar på om man ska sälja annat etc, och efter det så kontaktar man säljaren och får reda på att han/hon inte vill sälja?

+1
 

Camo00

Patek
De smidigaste "intressekollarna" lägger ut en annons med det höga pris de gärna vill ha men inte får, sen sänker de priset om de verkligen vill sälja...

En tråd med intressekoll innan en säljesannons fyller ju ingen som helst funktion, finns det inget intresse så får man inga napp på sin annons...
 

Portofino

Panerai
Det låter som en väldigt underlig sak att göra. Vill man sälja, lägg upp en annons med det pris du vill ha. Får du inte det men fortfarande vill sälja, justera priset eller vänta med ett sälja. Varför göra något annat?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Helsnurrigt verkar det.
Är det för att se om man får ut max eller?
Taskigt om man får någon på kroken och sedan inte säljer.
/j
 
Vem tror du själv skulle svara om du la ut en annons som typ "Hej, tänkte kanske sälja för x kr. Men tänkte mest kolla intresset". Jag skulle då aldrig svara på en sådan annons iaf.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp