• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det värmen som..

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Just nu är det 8 OT-trådar på första sidan i diskussionsdelen. Allt är relativt, men det tycker jag är mycket. Cirka 40% alltså om man räknar bort de klistrade trådarna.

Om den beräkningen ska vara korrekt och objektiv måste du räkna med första sidorna i de fyra andra underforumen (Vintage, Recension, Köp/Sälj och Tips/Tricks). Där är mängden OT 0%.



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Espresso

Cartier
Har du läst alla avdelningar? Det mesta av vad du söker hittar du på hemslöjd, mod och fix alternativt vintage eller recensioner och köpguider. Du har bara skrapat på ytan..


Nej som jag skrev först så lär jag mig fortfarande att hitta på forumet, både vad gäller trådar och information. Så att det finns mer än vad man först uppfattar är jag helt övertygad om. Inlägget var men en replik på hur jag som relativt ny på forumet uppfattar det som samlingsplats.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Fick dessa av hustrun tänker lämna tillbaks skiten.
Vill inte ha, vill ha Casio i stället. Dumma hustru.
2013-07-28092119_zps6b02c66b.jpg
 

Yesper

Omega
Håller lite med om att en OT-del på forumet bör införas. Känns ibland som att forumet används för att kommunicera internt mellan vissa användare. Detta är ok, men då tycker jag att man skulle kunna hålla det till en egen del av forumet, så att vi lite mer anonyma användare lättare hittar rätt bland alla öltrådar när vi söker efter matnyttig info ;)
 
Släng upp en OT-avdelning så vi kan avhandla cabrioleter och reservoarpennor också. En mycket god idé från Yesper et al.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Släng upp en OT-avdelning så vi kan avhandla cabrioleter och reservoarpennor också. En mycket god idé från Yesper et al.

Vänligen
Forumets undersköterska

Finns inget hinder att diskutera detta redan nu om tråden märks OT. Tror dessutom det skulle kunna bli två riktigt bra OT-trådar. :)
 

Icaras

Rolex
Största problemet med OT-trådar är att många användare är värdelösa på att skriva rubrik till sina trådar. :D

Kan även tycka att vissa användare uppfattas som ganska så otrevliga i början, tills man efter ett par veckor av läsande upptäcker att en hel del känner varandra. Syftar på en del interna skämt i många trådar som kan uppfattas som ganska grova för den som inte känner till deras bekantskap ;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Som det är nu tränger OT trådarna ut vanliga diskussionstrådar helt i onödan. Skapa ett OT forum. Störningmomentet blir ju _mindre_ inte större med ett OT-forum.
 

David

Bödeln
Håller inte riktigt med, kanske vi syftar på olika user/trådar, den jag tänker på framkallade snarare vi den obehagliga stämningen.

Nu har jag tyvärr en hel del annat som händer utanför KS, så det är inte bara möjligt utan till och med troligt att jag missat något. Det är dessa jag syftar på:

"den inte ens kan hålla tiden lika precist som min anno 2000 Casioklocka för 1 000 kr så vet jag inte vad grejen är med märkesklockor"

"Funderar nu på om jag borde ha tagit emot den iaf, både för givarens skull och för att det ju är en Rååålex. Övertala mig varför jag bör ta emot klockan som jag inte är det minsta kär i. Det blir nog svårt för er att lyckas men ni kan ju försöka."

Båda osar troll, taskig attityd eller okoll på läget, spelar för mig inte särskilt stor roll vilken beskrivning som ligger närmast sanningen.
 

Yesper

Omega
Nu har jag tyvärr en hel del annat som händer utanför KS, så det är inte bara möjligt utan till och med troligt att jag missat något. Det är dessa jag syftar på:

"den inte ens kan hålla tiden lika precist som min anno 2000 Casioklocka för 1 000 kr så vet jag inte vad grejen är med märkesklockor"

"Funderar nu på om jag borde ha tagit emot den iaf, både för givarens skull och för att det ju är en Rååålex. Övertala mig varför jag bör ta emot klockan som jag inte är det minsta kär i. Det blir nog svårt för er att lyckas men ni kan ju försöka."

Båda osar troll, taskig attityd eller okoll på läget, spelar för mig inte särskilt stor roll vilken beskrivning som ligger närmast sanningen.

Är det inte meningen med ett forum, att folk har okoll på saker och ting? Så att man kan byta erfarenheter och kunskap med varandra? Taskig attityd tycker jag inget av ovanstående inläggen är exempel på. Killen har väl hängt här och insett hur heligt rolex är och skrev rååålex med en glimt i ögat för att påpeka detta.. Det var iaf så jag uppfattade det :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Personligen tycker jag att det är ganska lätt att sålla bort det jag inte vill läsa.

Alla trådar med sköna bilder på sköna klockor är ju precis vad jag vill se. En bild säger mer än 1000 ord typ.

Bilder har gett mig mer kunskap än något annat "högkvaliativt" inlägg på forumet. Det är blandningen av olika kunskap som gör ett bra forum. Jag vill inte vara utan tekniska inlägg från china mm, mysiga inlägg från mögelrävarna eller inlägg med bilder på gåsleverstinna stekare med sjukt fina klockor. Alla bidrar! Även vi mellanmjölkare drar våra strån till stacken. OT-grejerna gör att man får en bredare inblick om sina forumkamrater, det är väl trevligt!

Nu drog det iväg. Ett jävla pladder, men men.

Förövrigt tror jag att det bästa sättet att motverka eventuellt trollande är att bemöta det med seriösa svar.
 

carlanton

Audemars
Personligen tycker jag att det är ganska lätt att sålla bort det jag inte vill läsa.

Alla trådar med sköna bilder på sköna klockor är ju precis vad jag vill se. En bild säger mer än 1000 ord typ.

Bilder har gett mig mer kunskap än något annat "högkvaliativt" inlägg på forumet. Det är blandningen av olika kunskap som gör ett bra forum. Jag vill inte vara utan tekniska inlägg från china mm, mysiga inlägg från mögelrävarna eller inlägg med bilder på gåsleverstinna stekare med sjukt fina klockor. Alla bidrar! Även vi mellanmjölkare drar våra strån till stacken. OT-grejerna gör att man får en bredare inblick om sina forumkamrater, det är väl trevligt!

Nu drog det iväg. Ett jävla pladder, men men.

Förövrigt tror jag att det bästa sättet att motverka eventuellt trollande är att bemöta det med seriösa svar.

Nja, bästa sättet att bemöta troll är att inte göra det alls. Då faller trolltrådarna bort från förstasidan utan att moderatorerna måste börja ta rensa.
 

TKVF

Panerai
Jag tycker att trådrubrikerna bör bli tydligare. Sedan om det är OT eller inte så ser man det i rubriken. Är någon ointresserad av pennor eller frimärken läser man inte tråden bara. Men rubriken är det viktigaste.
 
Topp