Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är detta en äkta Omega-modell? [identifiering]

Diskussion i 'Vintage' startad av Qorg, 16 januari 2016.

1. Qorg
    Trådstartare

Qorg Torpare

Hej! Jag är ny här på forumet, och har kommit över en bild på en otroligt snygg klocka. Jag har letat som en galning för att försöka identifiera modellen, men jag har inte lyckats. Så jag vänder mig till Er som är mer erfarna än vad jag är.
    Enligt bilden är det en Omega, skulle tippa på 1960-någonting? Eller är det rentav en nyare modell?
    Tackar för hjälpen på förhand, vill verkligen få fatt i denna klocka.

Jimpa gillar detta.
  2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Utan att vara helt hundra så skulle jag säga att tavlan är ommålad, det är alltså inte originalutseendet vi ser på bilden.

Ako, cjperry och Pictor gillar detta.
  3. Qorg
    Trådstartare

Qorg Torpare

Har också varit inne på det spåret faktiskt.

Om någon vet en liknande klocka till salu (behöver egentligen ej vara vintage) så hojta till!

4. Qorg
    Trådstartare

Qorg Torpare

Detta är så nära jag kan komma.
    En Omega Seamaster 600 -1964

5. Norra

Norra Borgare

Omega seamaster de ville

6. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Ommålad tavla och kanske inte ens en passande boett.Tror inte du kommer att hitta någon liknande :/

7. aptorsken

aptorsken Borgare

Från:
    Uppsala
    Personligen tycker jag den ser ruskigt ful ut. Finns ju betydligt finare Seamasters på Tradera tillexempel.

Pictor gillar detta.
  8. Vaajkan

Vaajkan Stadsbo

Från:
    Köping