• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är du ett märkesfan eller ett fan av en viss modell?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Själv är ja självklart ett Seikofan, men helt ärligt är jag nog mer ett modellfan, och ja - ni vet vilken modell, SBDX001. Med andra ord ett riktigt MM300-fanboy... :mrgreen: Sen älskar jag givetvis många andra klockmärken därtill...
 

JohanHLM

Rolex
Finns oftast någon modell hos de flesta tillverkare som tilltalar mig. Finns så klart undantag som t.ex. Corum och Graham :lol:
 
C

Crowolf

Guest
Modell-Fan! Absolut!
Rolex: Gamla modeller, Explorer, dykare men absolut inte dressigare modeller.
Omega: Samma sak med gamla dykare, Speedy men inte mycket mer.
Seiko: Gamla dykare, MM (oh fy faan vad jag inser men egen tjatighet och snävhet nu, faan ta dig Åttitalistjävel):D

Osv...osv.....

Ja ja, i ser att jag måste vidga mina vyer.....helvete oxå.....
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Crowolf skrev:
Modell-Fan! Absolut!
Rolex: Gamla modeller, Explorer, dykare men absolut inte dressigare modeller.
Omega: Samma sak med gamla dykare, Speedy men inte mycket mer.
Seiko: Gamla dykare, MM (oh fy faan vad jag inser men egen tjatighet och snävhet nu, faan ta dig Åttitalistjävel):D

Osv...osv.....

Ja ja, i ser att jag måste vidga mina vyer.....helvete oxå.....
Fast du har ju verkligen vidgat dina vyer, du har ju blivit ett smyg Rolexfan sen du planerade din 5513 :)
 

vonhall

Rolex
Går i gång på kvalité och utseende! Är inte speciellt märkestrogen även om jag är lite svagare för vissa märken!
 
C

Crowolf

Guest
80talisten skrev:
Crowolf skrev:
Modell-Fan! Absolut!
Rolex: Gamla modeller, Explorer, dykare men absolut inte dressigare modeller.
Omega: Samma sak med gamla dykare, Speedy men inte mycket mer.
Seiko: Gamla dykare, MM (oh fy faan vad jag inser men egen tjatighet och snävhet nu, faan ta dig Åttitalistjävel):D

Osv...osv.....

Ja ja, i ser att jag måste vidga mina vyer.....helvete oxå.....
Fast du har ju verkligen vidgat dina vyer, du har ju blivit ett smyg Rolexfan sen du planerade din 5513 :)

Tycker du ska tagga ner nu. Jag har aldrig sagt....eller jo kanske...Aaaaaaahhhhh!!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
China skrev:
masterkiller skrev:
China skrev:
Nej, jag är nog mer insnöad på urverken än olika designer på klockor. :)

Antar att alla dina klockor är skelleterade då..... ;)

Nja, faktiskt inte...

Farligt forum det här, man får lätt uppslag till nya projekt. :cool:

Vad skulle du satsa på om du skulle satsa på en riktigt highend skeleterad klocka, Breguet? eller kanske något mera exotiskt ändå.. :)
 

Aron

Omega
Njae kan nog inte säga att jag är ett märkesfan även om jag gillar mina Tag Heuer såpass mycket att jag aldrig kommer att sälja dom, men jag har ett annat märke som lite av ett mål som 35 års present till mig själv, från mig själv... Men kan nog inte kalla mig ett fan, mer kanske en entusiast. :cool:
 

Jonaz

Rolex
Jag tenderar att gå igång på breitling. Vilka urverk som sitter i är helt ointressant så länge tiden hålls och det är automatiskt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Inget märkesfan.
Omega Speedmaster Pro har länge varit det absoluta favorituret.
Det handlar om utseende, kvalitet, månhistoriken samt ett Lemaniaverk som föddes på 1940-talet och som fortfarande används, i utvecklad form.
Eftersom jag älskar att se urverken blev det en med glasat boettlock.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Inte för att skita i det blå skåpet, men duggar inte dessa trådar väldigt ofta?
Tror vi kommit längre än first base, kanske dags att ta klockförhållandet ett steg vidare?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag är nog ett modellfan, av flera olika modeller från olika tillverkare. Det är nog de flesta här. Kan inte nämna någon här som jag tror i princip gillar precis allt från en och samma tillverkare. Någon som vill träda fram eller några förslag på en äkta uberfanboy här på forumet? Häng ut dem bara!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Är nog en blandning för mig - kör nog lite "cherry picking", dvs vissa märkens modeller:

- PP Nautilus = naaajs. PP kostymare = tråkig
- AP RO = smuttt. AP kostymare = snark
- Rolex = de mesta är intressant, men vissa blingade varianter blir rätt "tacky". Cellini-linjen är inte heller speciellt intressant.
- Tudor = gamla subbar är mulliga, de nya subbarna är förvånasvärt trevliga. Big block chrono är rätt kultig. Men övriga utbudet är jag inte så jätteintresserad av

Kanske är så att jag är mer intresserad av klassiska sportklockor i stål från premium-märken när jag tänker efter och läser min egen sammanställning ovan...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Är du ett märkesfan eller ett fan av en viss modell?

När nån frågar älskar jag Omega över allt annat, halvt för att retas då många blir så upprörda... På riktigt tycker jag om modeller från många olika märken...
 

Isodor

Audemars
Modellen i sig, märke spelar ingen roll, bara jag vet det är en schysst dinka med ett schysst urverk i : )

IWC gillar jag Portoguese & Piloterna
Rolex gillar jag endast Datejust/II & Day-date
Zenith gillar jag några blandade modeller..
Omega gillar jag mycket utav, PO, Ploop, AT, DeVille
AP gillar jag endast RO, ej ROO.
Panerai - sådär, har några tuffa modeller, typ PAM351.
Jaeger Le Coultre gillar jag många serier utav.
Breitling tilltalar mig icke.
TAG, inte så mycket, några modeller är OK.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Målarn skrev:
Guld fan och främst Rolex :mrgreen:

Borde reviderat kategorin till "Är du ett märkesfan, materialfan eller ett fan av en viss modell?" bara för dig Målarn hehe

Själv är jag mest attraherad av olika dykarmodeller främst från Rolex (eventuellt någon Omega) och föredrar helt klart klockor på länk. Oysterlänken klart snyggast som bekant. Spanar bara Rolex och Omega för inköp
 

paradis

Audemars
Bara ROLEX.......ock ROLEX........inget annat än ROLEX......!!!!!!! Har haft många olika märken genom åren,men har fastnat för...ROLEX....!!!!!!
 
Topp