• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är du riktigt dålig på någonting ? Dela med dig av dina tillkortakommanden.

Marcilus

Cartier
2-Faktor
:D


Inte jag heller.
Faktum är att jag bara har ett enda nummer i min telefonbok och det är en telefonuppringning till en motordriven grind på jobbet som jag kan ringa till för att öppna upp.

En vuxen man har inga vänner, bara ett par bekanta. :D

Haha det har jag oxå!
På min telefon heter hon fröken grind haha!
"Det nummer du försöker nå är ej i bruk" brukar hon alltid svara, tråktanten
 

Biffbert

Cartier
Waow don't get me started...
- Sämst lokalsinne i hela världen, måste komma ihåg riktmärken och i vilken ordning de kommer även om det bara är en sväng mellan punkt a och b.
- USEL på att hålla en tradig konversation vid liv, föredrar pinsam tystnad framför väderprat (men det får man väl inte säga i dethär jävla landet).
- Extremt dålig förlorare...
För att nämna några.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Kul tråd!
Jag är extremt dålig på att konversera i telefon och så har jag, likt många andra, svårt att leva mitt liv utan gps.
snål är jag också men jag föredrar att kalla det sparsam. Om det inte gäller klockor eller löparskor då förstås! Tävlingsinriktad men hatar sport.
Äh jag tror vi slutar där. Man blir ju deprimperad.
Filantrop är jag lite för mycket också...
 

Jens

Greedo
Har väldigt svårt/år dålig på att känna igen folk, har ibland problem med att få hem rätt barn från dagis. Det sista kanske var en överdrift, men det här med ansikten är fan svårt. Många som hälsar på mig som jag inte har en aning om vilka det är. Kan vara lite jobbigt ibland.


J
 
Senast ändrad:

Simpatico

Rolex
Sådär "top of mind" så -Dansa. Grymt svårt.
Och inte sådär hoppa upp och ner på stället med lite armvev utan nu menar jag i takt, med partner och till musik.
Krävdes fem danslektioner i vals för att reda ut bröllopsvalsen. lyckades ändå med tre missar på 4 min vals.
 

Simpatico

Rolex
Jag är född med två vänstertummar mitt i högerhanden. Jag är aggressivt okunnig om allt vad lagsport i allmänhet heter och fotboll i synnerhet. När jag slår in julklappar ser slutresultatet ut som om en full tomte backat över paketen med släden och sedan låtit Rudolf bajsa på dessa. Mina stekta ägg har två lägen: små slempölar eller kremerade. Jag kan inte komma ihåg ett telefonnummer ens om mitt liv hänger på det. Och jag har helt fått sluta med ljusa kläder då jag aldrig kan slutföra en måltid utan att spilla ned mig.

-Garvar så tårarna sprutar.
Jag lider med dig.
 

don.h

Cartier
Många skulle hävda att jag bara är slarvig eller sluskig men jag hävdar med det bestämdast att jag gör mitt bästa och försöker bättra mig.
Jag har försökt diska disk noggrant och länge men ta mig fan så blir det bara skit av det ändå..
Diskning är med andra ord inget man kan lära sig. antingen har man förmågan eller så har man den inte
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag är nästan inga tillkortakommanden, men jag är grymt dålig på att stänga skåpsluckor. Och ännu sämre på att komma ihåg att jag är dålig på att komma ihåg att stänga dem. Mer än en gång har jag studsat till när jag kommit in i köket och alla luckorna varit öppna. Det enda som fattas för en fullvärdig "Sixth sense"-upplevelse är en unge som sitter med händerna på köksbordet och säger "I see dead people". (När jag bodde hemma brukade pappa säga att det var som julafton att komma in i köket. Alla luckorna var öppnade.)
 

Chagall

Cartier
Jo, en sak till:

Fjäska, eller slicka uppåt. Det vet jag helt ärligt inte hur man gör. Tips? Ska vara bra ibland har jag hört. Bland annat inom företagshierarkin.
 

demondave

Rolex
Alltså, namn.. Jag kan flera hundra, möjligtvis tusen. Men att komma ihåg vem som heter vad är helt jäkla omöjligt, det går bara inte. Kan glömma bort vilken polare som heter vad, trots att vi går waaay back.

Misstror folk som kommer ihåg mitt namn direkt, måste vara någon form av psykopatiskt drag hos dom som gör det :D
 

LS

Panerai
2-Faktor
Mitt lokalsinne....
Så brutalt dåligt så det finns inte ord. En kompis till mig är lika hopplös och kombinationen av oss hittar ingenstans.

En liten anekdot utspelar sig för något år sedan då jag hälsar på honom i sthlm. Vi ska åka från centralen till Lidingö där han bott hela livet (han har alltså åkt här ett antal gånger innan). Vi går på tåget och åker några stationer innan vi inser att det är fel tåg. Han lyckas alltså åka fel hem till sig själv från t-centralen...
Nåväl, vi går av och kutar över plattformen till tåget som går åt motsatt håll. Dörrarna stängs och vi åker därmed åt ett annat, lika fel, håll :D
 

EmmaE

Cartier
Fantastisk tråd. :)

Själv är jag en ordentlig tidsoptimist. Sällan mer än fem minuter sen till något och ofta prickprick i tid eller en minut efter. Stressar tyvärr nästan sänder och samman varje dag för att uppnå detta :D och retar gallfeber på vänner som de flesta är en kvart tidiga till ett möte (?).

Och just det, glömde att jag är rejält tankspridd och hade behövt listor för i princip allt, men alltid glömmer att göra listorna :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Komma ihåg saker.
Jag glömmer ALLT!

Åker på lunch och säger till kollegan att vi ska åka till ett ställe efter lunch.
Sagt och gjort, 100 meter innan korsningen säger kollegan till mig att vi ska ju "dit".
Ja ja ja, inga problem.
Jag kör likförbannat igenom korsningen varpå han undrar vad fan jag håller på med.
"Vadå för något??"


Varje dag.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Komma ihåg saker.
Jag glömmer ALLT!

Åker på lunch och säger till kollegan att vi ska åka till ett ställe efter lunch.
Sagt och gjort, 100 meter innan korsningen säger kollegan till mig att vi ska ju "dit".
Ja ja ja, inga problem.
Jag kör likförbannat igenom korsningen varpå han undrar vad fan jag håller på med.
"Vadå för något??"


Varje dag.
... Och du är nästan 20 år yngre än mig, tro mig det blir bara värre och värre ;)
 
Topp