• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är en Trusted Seller alltid att lita på?

Dammsuger just nu webben efter mitt nästa inköp. Har hittat ett potentiellt köp på Chrono24 hos Twin Business Watch i Italien. Dessa är Trusted Seller sedan 2011 men erbjuder inte Trusted Checkout (eller vad det heter).

Jag fattar ju att man aldrig kan vara helt säker, men är det safe om Chrono säger att butiken är "to be trusted"? Visst är det så att det är det Italienska postverket som kan vara den svaga länken i köp från landet!?

Avstå gärna spydiga kommentarer. Jag är i färd med ett för mig stort köp och vill inte veta av några spydigheter.

Tack på förhand.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Trusted innebär väl bara att handlaren har betalat C24 för större exponering och loggan?
Som vanligt gäller att undersöka säljaren.
Jag har aldrig handlat av dem så jag kan inte hjälpa till tyvärr.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
NEJ skulle jag säga på den frågan! Men det ger dock en fingervisning, ju längre han har varit Trusted Seller destå bättre, jag har personligen gått på det när jag har handlat klockor via C24, men jag har kanske bara har haft tur att det inte här hänt något, man skall ju fortfarande göra sin research tycker jag om återförsäljaren och inte lita blint på att det står trusted seller så klart.

Lycka till med sökandet!
 
NEJ skulle jag säga på den frågan! Men det ger dock en fingervisning, ju längre han har varit Trusted Seller destå bättre, jag har personligen gått på det när jag har handlat klockor via C24, men jag har kanske bara har haft tur att det inte här hänt något, man skall ju fortfarande göra sin research tycker jag om återförsäölaren och inte lita blint på att det står trusted seller så klart.

Lycka till med sökandet!

Tack @Af Sjodahl
 

svesam

Rolex
Dammsuger just nu webben efter mitt nästa inköp. Har hittat ett potentiellt köp på Chrono24 hos Twin Business Watch i Italien. Dessa är Trusted Seller sedan 2011 men erbjuder inte Trusted Checkout (eller vad det heter).

Jag fattar ju att man aldrig kan vara helt säker, men är det safe om Chrono säger att butiken är "to be trusted"? Visst är det så att det är det Italienska postverket som kan vara den svaga länken i köp från landet!?

Avstå gärna spydiga kommentarer. Jag är i färd med ett för mig stort köp och vill inte veta av några spydigheter.

Tack på förhand.

Som övriga säger, köp säljaren!
Känns det rätt i magen efter lite kontakt med säljaren så är det nog ok.

Gällande italienska posten så är det ett enkelt problem att undvika, se till att klockan skickas med typ DHL eller UPS.
Jag har köpt flera gånger i Italien med det trasportalternativet utan problem.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Trusted Checkout fungerar ju ungefär som Paypal, så Chrono24 kan du ju lita på. Säljaren kan ju däremot fortfarande ha fuffens för sig, trusted checkout är ju ingen garanti för det.
Vore nice om dom hade en funktion som trusted checkout fast någon urmakare på chrono24 godkände klockan att allt var okej innan dom skickar vidare. Vore nått det.
 
Topp