Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är en Trusted Seller alltid att lita på?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Richispice, 9 oktober 2015.

1. Richispice
    Trådstartare

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Dammsuger just nu webben efter mitt nästa inköp. Har hittat ett potentiellt köp på Chrono24 hos Twin Business Watch i Italien. Dessa är Trusted Seller sedan 2011 men erbjuder inte Trusted Checkout (eller vad det heter).

Jag fattar ju att man aldrig kan vara helt säker, men är det safe om Chrono säger att butiken är "to be trusted"? Visst är det så att det är det Italienska postverket som kan vara den svaga länken i köp från landet!?

Avstå gärna spydiga kommentarer. Jag är i färd med ett för mig stort köp och vill inte veta av några spydigheter.

Tack på förhand.

2. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Trusted innebär väl bara att handlaren har betalat C24 för större exponering och loggan?
    Som vanligt gäller att undersöka säljaren.
    Jag har aldrig handlat av dem så jag kan inte hjälpa till tyvärr.

Richispice gillar detta.
  3. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    NEJ skulle jag säga på den frågan! Men det ger dock en fingervisning, ju längre han har varit Trusted Seller destå bättre, jag har personligen gått på det när jag har handlat klockor via C24, men jag har kanske bara har haft tur att det inte här hänt något, man skall ju fortfarande göra sin research tycker jag om återförsäljaren och inte lita blint på att det står trusted seller så klart.

Lycka till med sökandet!

Equilibrium och Richispice gillar detta.
  4. Richispice
    Trådstartare

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Aha, så det är inte så att Chrono kollat upp alla som de lablar med Trusted? Tack @Niklas

5. Richispice
    Trådstartare

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tack @Af Sjodahl

Affe gillar detta.
  6. nöt

nöt Biskop

Kan man lite på säljare med Trusted Checkout då?

7. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Richispice gillar detta.
  8. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Som övriga säger, köp säljaren!
    Känns det rätt i magen efter lite kontakt med säljaren så är det nog ok.

Gällande italienska posten så är det ett enkelt problem att undvika, se till att klockan skickas med typ DHL eller UPS.
    Jag har köpt flera gånger i Italien med det trasportalternativet utan problem.

Richispice gillar detta.
  9. Richispice
    Trådstartare

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Trust = Lita på, Ha förtroende för.

Man får ju hoppas det iaf.

10. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Trusted Checkout fungerar ju ungefär som Paypal, så Chrono24 kan du ju lita på. Säljaren kan ju däremot fortfarande ha fuffens för sig, trusted checkout är ju ingen garanti för det.

11. nöt

nöt Biskop

Vore nice om dom hade en funktion som trusted checkout fast någon urmakare på chrono24 godkände klockan att allt var okej innan dom skickar vidare. Vore nått det.

Mårtenssons ur Brookfield