• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är grand seiko billigast i japan?

JoakimH

Omega
Gammal tråd, men då jag strax skall till Japan tar jag tacksamt emot tips på om det fortfarande är värt att lägga tid på att hitta billigare GS eller Seiko i Tokyo? Eller om priserna jämnats ut mot de svenska?
 

kuma-kun

Audemars
Gammal tråd, men då jag strax skall till Japan tar jag tacksamt emot tips på om det fortfarande är värt att lägga tid på att hitta billigare GS eller Seiko i Tokyo? Eller om priserna jämnats ut mot de svenska?

yodobashi är en av dom största elektronikvarusen och det i Akihabara har det mesta.
Deras priser ligger redan under dom rekommenderade priserna av Seiko så pruta ner dom är inte lätt.
Titta på deras priser på nätet och jämnför sen med dom svenska återförsäljarna.

För några år sen ville en god kamrat ha en GS och frågade mig som bor här i Japan om jag kunde köpa en.
Men det visade sig att det inte blev blev billigare än att köpa i Stockholm bara krångligare.
Det finns ju fler fördelar att köpa där man bor.
 
Topp