• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är IWC Portugeese 5001 en dressare eller inte!?

Mr Chance

Kalmar
Skulle nog säga att den är en sportdressare, MEN jag sticker ut hakan och säger att jag personligen gillar den lite billigare varianten som är straxt under 41mm och 12mm hög bättre...

http://www.uret.se/iwc-portuguese-svart-lader-o409-mm-p-14307.html

img59405204.jpg


Håller med dig masterkiller, förbannat fin den där!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Absolut en fantastisk vardagsdressare! Till mer formellt kanske en mindre klassisk dressare, typ Calatrava.
Mycket vacker klocka!
 

_jonte

Patek

DrDre

Patek
Jag tycker både 5001 och 3714 är fantastiskt vackra. Båda har ett lite eget utseende med den där stor-dresswatch-designen inspirerad av fickur som skiljer dem från allt annat. 5001:an ligger på min lista över nästa köp (i konkurrens med Daytona i guld på rem och kanske en Nautilis). Jag har provat båda men inte samtidigt och fick intrycket att 5001 bär lite större än 3714. Jag skulle kunna tänka mig att använda båda till kostym.
 
Topp