• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag ensam att tro att "the white dial gmt" är bullshit?

David

Bödeln
Jag är agnostiker. Det ena alternativet ser jag dessvärre som oändligt mer sannolikt än det andra.

Hur som helst hoppas jag att Rolex släpper en GMTIIC med vit tavla så snart de lyckas få till röd/blå keramik. En sådan skulle jag köpa.
 

10past10

Omega
Jag har ingen uppfattning gällande om det är sant eller falskt.
Men det jag frågar mig är, om det inte är sant, känns det inte som en väldigt omständlig, långsam och tam bluff att göra supervälgjorda fake-tavlor till gmt-klockor och sen dikta ihop en ganska trist historia om dess uppkomst?

Om man vara bluffmakare skull man väll dra till med något coolare som dessutom var svårare att bekräfta/dementera? Kanske något med rymd-kapplöpningen? (Kanske: "Dom vita Gmt masters som fans i persedel-lagret på Nedelin och som efter Nedelinkatastrofen 1960 (som ju hemlighölls av ryska myndigheter ända in i modern tid) nu har hittat ut på marknaden.")
 

Dykare

Breitling
Men kom igen! Har hört att tillräckligt stark tro kan förlytta berg :) Ska f-n lägga ut en WTB bara för att kunna bevisa för er att den finns ;)
Hehe, så är det väl. En hel del berg som gått åt till alla kyrkor och skit, om inte annat..
Det är just det, att man aldrig ser någon auktioneras, som avgör frågan för mig. Hur många ska ha tillverkats? Hur många Paul Newman-Daytonas har tillverkats? Vilket pris skulle vitingen betinga, förutsatt att ihopkoket faktiskt var sant, tro?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hehe, så är det väl. En hel del berg som gått åt till alla kyrkor och skit, om inte annat..
Det är just det, att man aldrig ser någon auktioneras, som avgör frågan för mig. Hur många ska ha tillverkats? Hur många Paul Newman-Daytonas har tillverkats? Vilket pris skulle vitingen betinga, förutsatt att ihopkoket faktiskt var sant, tro?
http://www.network54.com/Forum/207593/thread/1302703484/Rare+Rolex+6542+in+American+Pan+AM+Museum
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=26180
 

Rolexgbg

Breitling
Här är en till äkta :D

88A2CF2F-73DC-4C84-90D5-EF1B5074770D-243-0000002A284FF4BA_zps10bb3bf8.jpg


Dom måste vara värda miljoner!
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Rätt säker på att dessa är äkta. De vita 6542 gjordes åt det amerikanska flygbolaget pan am om jag inte minns fel, riktigt coola tycker jag!
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Sen växer det ju vättar på träd också, bara för att förtydliga ironin i tidigare inlägg då jag såg att detta inte riktigt framgick. Känns osannolikt. Men jag måste säga att de är sjukt välgjorda om de är fakes.
Om det fanns ett gäng borde de ju dyka upp oftare tycker jag.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det finns mkt hokuspokus när det kommer till gamla Rolex.....PanAm:en förblir en myt för mig..... men visst dyker det upp udda skapelser ibland....

Bild korpad från vrf....

ZVeuxyy.jpg
 
Topp