• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag ensam, som hatar...

S

Sulan

Guest
Vad Rolex gjort med sina klockor???

Ja jag menar som nya modellerna, subar, gmt!

Jag är ledsen, men ibland var saker bättre förr!!!


//sulan
 

vekktah

Cartier
Sant till 95% nya subben är dock jävligt fin, men går inte att jämföra med vintage. Men jämfört med 14060 / 16610 så piskar den lätt. Milgauss är nice. Men annars? Nä, då var det verkligen bättre förr. Gmt tycker jag är värsta raset. (Blåsvart ring wtf?) Tidigare gillade jag nya explorern, men nu har det vänt, gamla är mycket mer elegant. På inköpslistan.

Kollar man på datejust, airking och de "vanliga" date etc så är det läskigt hur mycket sämre det blivit. Men det är väl som med det mesta, man kan bara konstatera att rolex inte var vinden med sig, förhoppningsvis vänder det snart.
 

fredtiger

Cartier
Tycker de nya subarna är riktigt fina, var först skeptisk men de växer! Även guld GMTn 116718 är riktigt najs (något över min budget dock...).
 

Bodén

Panerai
Sant till 95% nya subben är dock jävligt fin, men går inte att jämföra med vintage. Men jämfört med 14060 / 16610 så piskar den lätt. Milgauss är nice. Men annars? Nä, då var det verkligen bättre förr. Gmt tycker jag är värsta raset. (Blåsvart ring wtf?) Tidigare gillade jag nya explorern, men nu har det vänt, gamla är mycket mer elegant. På inköpslistan.

Kollar man på datejust, airking och de "vanliga" date etc så är det läskigt hur mycket sämre det blivit. Men det är väl som med det mesta, man kan bara konstatera att rolex inte var vinden med sig, förhoppningsvis vänder det snart.


Många andra märken har väl satsat på att söka sina rötter, ta fram vintagemodeller osv. Kanske gör Rolex samma sak i framtiden? Vridring i pepsifärger det första steget?
 

Genta

Cartier
Förändringar är aldrig populära, ibland blir det för mycket (läs Omegas alla varianter), men nog kan jag tycka att Rolex förändringar är ganska lagom i förhållande till originalen.
 

sjobbe

Cartier
Kan inte klaga på Rolex nya register över en kam - Nytt är nytt och vintage är vintage, varför relatera det ena till det andra? Kan tycka att vad det gäller GMT så var det absolut bättre förr. Däremot så tycker jag de nya subarna är underbara (något färgad är man dock :))
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag kan uppskatta både moderna Rolex och vintage Rolex, även om jag föredrar moderna Rolex rent generellt.
 

max

Dancing Queen
Gillar inte nya caset alls, dock är nya länken trevlig. Finns några fina moderna som gått ur produktion, men av de som tillverkas just nu får jag inget köpsug alls.
En explorer 1 hade ju varit trevligt om visarna inte va för korta, bara en sån sak borde ju få dem att se att något är galet och att sparka utvecklingsavdelningen.
 

JayJay

Rolex
Själv skulle jag välja en ny framför vintage. Produktutvecklingen har ju nämligen inte stått helt stilla. Emellertid tycker jag att rollarna är sjukt dyra i förhållande till vad man får. Med detta sagt så är det ändå ganska troligt att mitt nästa nyköp blir just en Rolex. Varför? En Rolle är ALLTID en Rolle.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Maxicaset kanske är lite väl stort men länken är ju förjävlig på dom som inte är SEL!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag tillhör falangen som tar en ny rolex varje dag i veckan och två gånger på söndagar före de gamla rassliga modellerna. Har en 116610 som jag är väldigt nöjd över.

Skönt att rolex börjar komma ikapp omega gällande kvalitetskänsla :)
Tar på mig flamesuiten....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Enda modellerna som tilltalar mig är exp 1/2, samt den gamla SDn. Jag hade ju inte börjat grina om kag fick en i present, men för mig är många andra modeller helt ologiska. Polerade mittlänkar, avsaknad av borrade luggar och datumbubbla går fetbort.
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Det beror på vilka från "förr" du syftar på. Om vi pratar Subbar så tycker jag att vintage är snygga men alla "mellan modeller" 16610/14060 har blivit ganska tråkiga. Nya länken/spännet pippar!

Once your go ceramic, you never go back.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Kommer det till sub så gillar jag den nya bättre.
Har på senare tid börjat uppskatta vintage mer, känns mer elegant och respektfullt på något sätt :)

Gillar nya daytonan också.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gillar inte nya caset alls, dock är nya länken trevlig. Finns några fina moderna som gått ur produktion, men av de som tillverkas just nu får jag inget köpsug alls.
En explorer 1 hade ju varit trevligt om visarna inte va för korta, bara en sån sak borde ju få dem att se att något är galet och att sparka utvecklingsavdelningen.

+10, hur i helvete kunde man släppa den med de korta visarna? De kan ju inte säga att de är proportionerliga... Snålt så man undrar om de driver med oss
 
Topp