• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag för stor för min Rolex? Hur upplever du det?

Den här killens klocka...

  • ... sitter som en smak på hans handled

  • ... lånade han av sin tjej

  • ... har en fin färg på tavlan (svarsalternativ för de som verkligen inte bryr sig om storleken)


Resultatet är endast synligt efter enkät.

TCB

Cartier
Ser bra ut! Min personliga uppfattning är att man själv vänjer sig med den storleken man för tillfället bär. Jag har haft allt mellan 36-46 mm.
 

Virrevet

Omega
Farsan kör exakt samma klocka. Han bytte dock ut glasringen mot en räfflad för att det skulle "hända" nått pga att det är en mindre klocka. Jag tkr det ser lysande ut på dig och honom.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Som du skriver så ser man ett par länkar på var sida om boetten, vilket är snyggt på denna. Dock inte på alla klockor. Precis som det inte är snyggt med luggar som sticker utanför handleden och bandet börjar sluta om handleden alldeles för tidigt. Jag har som dig ungefär 18cm med 54mm över handleden. Detta gör att så länge luggavståndet är under 54mm passar klockan fint. en klocka på 34 med integrerad länk skulle däremot inte se så snygg ut. Nu är ju klockor för dom allra flesta ett smycke med en praktiska användning. En del gillar feta ankarkättingar runt halsen, andra vill ha en tunn kedja med en berlock. Andra vill ha 7 armband med pärlor och läderremmar runt handleden, listan kan ju bli hur lång som helst. Så visst är smaken som baken, men det finns ju vissa saker som liksom inte blir "rätt" trots att man själv skulle önska det. Men den där sitter som en smäck :)
 

Chad

Rolex
Ser ut att vara i minsta laget, i ärlighetens namn. Tycker bild #2 ger en tydlig bild av hur det ser ut irl.

Hade flippat för 38-41 mm.

Med det sagt är jag partisk; föredrar klockor på 40mm +
 

Snake

Omega
Jag känner igen tankarna, jag hakar också upp mig på detaljer. Själv brottas jag med det omvända, är min Zenith för stor för mina tunna handleder... vad gäller din Rolle så sitter den i vilket fall som en smäck! Den bär mycket större än 34 mm, är den verkligen inte större!? Det är bara att köra på!!
 

Falken

Panerai
Nu blev man ju grymt sugen på en såndär! Haft några äldre Datejust som jag tyckt suttit bra när jag kollat på armen men som när jag tex kollar i spegeln tycker upplevs lite smått till helheten (är dock rätt lång och stor). Men som andra nämner handlar det om vilken känsla du får när du bär den!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tycker det ser bra ut. Sedan kan det diskuteras fram och tillbaka om storleken utan att komma fram till något rätt. Jag personligen skulle nog inte gå under 36 mm men är du nöjd med 34 så är det helt rätt, har inte så mycket med vad andra tycker utan vad man själv vill ha.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Tycker den sitter helt perfekt! Har ofta denna bild som preferens:
Tony-Soprano-Rolex-President.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tycker den sitter helt perfekt! Har ofta denna bild som preferens:
Tony-Soprano-Rolex-President.jpg

Det ser alldeles utmärkt ut, men det är ju känslan hos dig när du har den på handleden som räknas. Lite som att sätta på sig kläder som man inte trivs i. Då spelar det ingen roll om andra tycker att det är stiligt, du kommer inte ha samma hållning som om du bär något som du verkligen gillar.

Sen öppnar ju ditt inlägg slussportarna till den eviga storleksdiskussionen och frågan är väl bara efter hur många inlägg som det kommer bilder på Tony Soprano eller Clay med automatkarbin får att visa att mindre kan vara manligt :)

:):heart::heart::heart:45 :heart::heart::heart::)
 

UNO

Panerai
Mkt snyggt !
En otroligt fin klocka som är lagom stor.
Kan tänka mig en 33 mm Patek en dag faktiskt.
 

Mojbjörn

Cartier
Sitter som en smäck! Själv så gillar jag ej stora klockor och har aldrig kunnat förstå allt över 41mm.
Men alla är vi olika och det är du själv som skall få en FIZZ när den sitter på armen.
klockor för mig är klassiskt och en mindre klocka i min smak är mera classy.
sen kan man tycka vad man vill om det, de var mina två cent ;)
 

Tapiren

Cartier
Jag tycker att det ser jättebra ut, i och med att den är sexsiffrig får man ju ett lite fetare intryck av den, spontant upplevs den utifrån bilderna större än min femsiffriga datejust som är 36mm.
 

Eratos

Breitling
Tycker den sitter riktigt bra. Själv är jag en rätt välväxt, 197 cm lång, 100 kg och 19,5 cm handled. Skulle dock vilja prova en klocka på 34 mm.
 

Simpatico

Rolex
Tycker den satt fint på armen.
Tror det mest sitter i "huvudet" ang klockan. Hoppar själv friskt mellan 34mm till Aqualand vidare till 45mm dykare.
Bär klockan med självförtroende så ska du se att allt löser sig.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Smått é gott... 29 mm vs 46 mm. Och ja, det blir lite "fusk" med närbild med mobiltelefon.
IMG_5490.JPG

IMG_4728.JPG


OnT: den sitter skitbra på dig. Bär och njut.
 
Senast ändrad:
Topp