• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag för stor för min Rolex? Hur upplever du det?

Den här killens klocka...

  • ... sitter som en smak på hans handled

  • ... lånade han av sin tjej

  • ... har en fin färg på tavlan (svarsalternativ för de som verkligen inte bryr sig om storleken)


Resultatet är endast synligt efter enkät.

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
När man påpekar måttet om 34mm så rusar tankarna direkt till "men jävlar va smått" ungefär som första gången jag provade 36mm.... "är det ens lönt" Men efter någon dags bärande är de bland de bästa storlekarna jag burit! 34 ser ut som att sitta som en smäck på dig, jäkligt bra med den blå tavlan för övrigt! :)
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Den sitter ju rätt, det ska inte vara större och klockan i sig är skitsnygg.

MEN! Jag tycker den är för liten, kan inte hjälpa det. Jag gillar det helt enkelt inte.:(
 

Code

AKA Vincent B
34mm kan jag personligen tycka är liite för litet. Själv väger jag +100kg och 36mm är på gränsen. Beror mycket på vad man har för kläder...Här är min Omega på 36mm. Och jag har ändå rätt smala handleder. Mitt tips är byt till 36.
 

Bilagor

  • tmp_28829-IMG_20170327_110239_045799534299.jpg
    tmp_28829-IMG_20170327_110239_045799534299.jpg
    184.5 KB · Visningar: 76

evki

Audemars
2-Faktor
Tänkte säga att alla bilder togs med en m4/3 system kamera med 50-90 mm (equiv) objektiv, så inga breda vinklar som förstör hur storleken upplevs.

Det finns inga planer att sälja klockan - men jag är en flippare så det inte är uteslutet ;) Jag hålller med er alla som säger att mindre klockor är underskattade nuförtiden och att det finns nåt slags skön stilig känsla när jag har den på mig.

Min första dyr klocka (Omega DeVille Co-Axial) köpte jag för 10 år sedan. Nästa klocka blev en Panerai. Då skulle jag skratta åt förslaget om ett klocka mindre än 40mm. Men smaken förändras med tiden. Undrar om det kommer bli helt naturligt att ha en sån klocka på handleden om 5 år. (Den har jag faktiskt lånat av min fru :) ) Cartier Tank Louis är så jädra snygg!!!

IMG_0445.JPG
IMG_0446.JPG
IMG_0444.JPG
 
P

Philippe Stern

Guest
Halloj allesammans!

Det är söndag idag, vädret är fantastiskt och jag tänkte att ha det lite roligt genom att göra en liten undersökning här på forumet.
Jag har en Rolex Oyster Date 115200 och jag gillar den mycket. Den här tråden har inget med rådgivning att göra, opinion mättningen kommer inte påverka vad jag tycker om klockan, istället skulle jag vilja veta vad klocknördar tycker när de ser en kille med mina proportioner som bär en 34mm Rolex. Jag är 182cm och väger ungefär 85 kilo (fast jag skulle trivas mer om jag vägde typ 77. Men det är svårt att träna när man läser KS hela tiden :D ) Med andra ord handlar omröstningen om en enkel fråga: Ser klockan bra ut på min handled? Jag ber er att rösta utan att tänka - det är upplevelsen jag är intresserad i och inte hur vi resonerar kring storlek relaterade frågor. Hur skulle ni svara om ni inte visste att Rolexn är (bara) 34mm. Däremot kan ni gärna lämna era kommentarer och tankar i själva tråden efter att ni har röstat. Der är alltid roligt att snacka storlek, eller hur? :rolleyes:

Stort tack och kom ihåg att det är söndag idag och vi vill ha det roligt :dead:

_3261963.JPG
_3261972.JPG
_2191952 webb.JPG
_C111644.JPG
Webb.JPG
Den sitter prefekt på dig. Kvinnor ska max ha 34 mm. 36 och 41 är för karlar.
 

Riley

Panerai
Narcissism i all ära, men har du inte lite väl höga tankar om dig själv nu?

Edit: Såg nu att det var den fysiska storleken du menade, sorry. Glöm vad jag skrev.
 
Riktigt fin klocka! Jag själv föredrar 36-40mm men sanningen är att det inte är klockan som gör mannen/kvinnan. Kan man bära en klocka med värdighet och mår bra av hur det ser ut själv så....
 

evki

Audemars
2-Faktor
Narcissism i all ära, men har du inte lite väl höga tankar om dig själv nu?

Edit: Såg nu att det var den fysiska storleken du menade, sorry. Glöm vad jag skrev.

Jag tror jag förstår vad du hade tänkt först :hilarious: Behöver leka med tanken om kanske Rolex är för enkelt ut för mig :cool: Tack för din inlägg.
 

UNO

Panerai
Har aldrig tyckt att en liten klocka ser konstigt ut men en alldeles för stor ser löjligt ut.
Bara min åsikt.
Mag
Helt rätt, en 32 mm Patek kan vara uberelegant mot en välsittande kostym.
Släng en Pannerai över vristen så blir det något helt annat.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Klockor ska sitta på handleden, inte utanför eller runt.
Har också haft 34mm, dock lite äldre modell=bärs mindre, men utan problem. 36mm är dock optimalt i min bok. Det där ser iallafall supernice ut!
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp