Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är Longines grymma klockor eller? I klass med?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 18fullmakt, 31 juli 2013.

1. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

2. JayJay

JayJay Biskop

Longines gör fina mkt prisvärda klockor. Speciellt deras herritage linje. Jag har hållit o klämt på många Longines och har efter detta lite svårt fö conquest linjen. Vet inte vad det är men dels är det ngt med designen som när man väl håller i dem inte känns helt hundra plus att jag tycker att finishen på dessa känns lite sämre. Detta är absolut mina högst subjektiva åsikter. Tipset är att besöka en AD och prova klockan du är sugen på. Dessa säljs ju lite var stans. Du kommer hur som helst få mkt pang för pengen och en fin klocka från en tillverkare med gedigen historia.

3. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Tittar och överväger på att köpa denna
    http://www.kaplans.se/kaplans/AuctionArt.aspx?vId=959043&plT=22808085&AuktID=2517
    Men har lite svårt att hitta uppgifter om hur tjock den är.

4. morrism

morrism Friends of KS

Andrew, Reize, Aquaracer2 och 1 annan gillar detta.
  5. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
  6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Typ Omega och Tag. Bra skit, helt enkelt :) Tyvärr vet jag inte hur hög den är, men gillar utseendet.

7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Då är den inte fasligt hög eller? Klart köp!

8. ZQT

ZQT The Banker

9. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Longines gör och har gjort grymma klockor. En Conquest från 50-tal eller en flyback skulle inte sitta fel.

10. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Longines är kul.
    Finns riktigt många snygga vintagemodeller som håller hög kvalitet till riktigt bra priser. Även många av de nya är lyckade tycker jag. Speciellt de "nya" column wheel-kronograferna och dykarna i Heritage-serien, Silver arrow och Conquest-dressarna.

DrDre gillar detta.
  11. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Tycker att Longines håller hög klass! Har dock lite svårt för deras design många gånger. Men gillar du klockan så tycker absolut att du skall köpa den!

12. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Jag tror aldrig jag skulle köpa en longines av nyare modell. Inget som tilltalar mig alls. Men vintage är en helt annan sak. De är kalas, både utseendemässigt och mekaniskt :)

13. hemingway1999

hemingway1999 Friends of KS

Jag är inte jätteförtjust i deras nya designer men Heritage-linjen är grym! Har en Conquest Heritage som jag är mycket nöjd med. Annars är det vintage som gäller. Har två 50-talare och en 60-talare som är riktigt fina.

Skickat från min LT26w med Tapatalk 4 Beta

14. tomten

tomten Torpare

conquest heritage 35mm m vittavla i helguld är inget dumt nyköp! helguld för ca 25 är bra pris. plexiglas dessutom gör det lite roligare.

15. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Jag är riktigt nöjd med min Hydroconquest. De andra modellerna som jag klämt på har heller inte varit helt fel.

Eurenius gillar detta.
  16. Vnagenius

Vnagenius Stadsbo

Från:
    Halmstad
    Mycket klocka för pengen är min personliga åsikt!
    Jag har haft en hydroconquest chrono och två legend Diver samt även sneglat lite på den nya conquest Gmt med vit tavla som ser riktigt stilig ut.

V

Eurenius gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield