• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är min Rolex äkta?

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Men herregud grabben, du kunde lika gärna gått till Ur & Penn eller närmsta nyckel/klack/batteribytar-service, såna som finns på T-centralen etc.

Du förstår att det är det inte är en Fossil du köpt va?

:facepalm:

Jag förstår helt och hållet butikspersonalen, de kunde ju i sin vildast fantasi inte tro att nån skulle lämna in en äkta vintage Rolex Sub i synbart toppskick hos dem. Kör in din Bentley Bentayga till Mekonomen och se vad som händer.

Det är sånt här som får mig att inte vilja ha Rolex, faktiskt.

Du vill inte ha en Rolex för att du vill kunna lämna din klocka till okunnig personal (som försäkrar kunderna om att de kan förstöra klockan när de ska korta en lank) utan att de tror att det är en kopia?
 

Bexa

Omega
Förkorta länken fixar du nog lätt. bytte själv nyss länk för första gången på speedyn, är lite stolt :D
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Helt värt att köpa lite verktyg och fixa själv. Har hänt bekanta ett par gånger hos stjärnurmakarn i Eskilstuna också. Skandal!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Aquaracer2 hade jag ingen aning om. Brukar inte vara här, nu blev det bara så. Tänkte försöka döda tiden i väntan på min mamma men blev bara katastrofalt. Håller mig till Rob eller polarens farsa Jan Arstrand i fortsättningen. :facepalm:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blir inte osäker. Hade nog blivit det om jag köpt den på blocket av privatperson men inte när det gäller gripenbro. Känner mig mest tvungen att göra det för att ha det bekräftat och kunna trycka upp äkthetsbeviset i ansiktet på den dryga urmakaren som fick mig att skämmas framför andra i butiken. vaniljglass
Beskriv bemötandet du fick och maila en trådlänk till dem.
 

Icaras

Rolex
Nu är denna butik säkert inte mycket att hänga i granen, men trots det är det skrämmande många "bättre" urbutiker där man själv kan sådär tio gånger mer än personalen. Kanske man borde söka jobb på sådana ställen så det blir ordning? :p
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Smycka verkar vara densamma som stjärnurmakarna i Haninge centrum.
image.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Luciano Cau I feel you men har en bättre(?)

Skrivit detta förut men nu återkom tankarna efter att ha läst ditt inlägg.

Lämnade in min Rado Ceramica till en åsna till butiksanställd på Ur&Penn Kista Galleria för batteribyte. Hon lyckades knäcka glaset när boettlocket skulle på :banghead:
 

tissoter

Audemars
Luciano Cau I feel you men har en bättre(?)

Skrivit detta förut men nu återkom tankarna efter att ha läst ditt inlägg.

Lämnade in min Rado Ceramica till en åsna till butiksanställd på Ur&Penn Kista Galleria för batteribyte. Hon lyckades knäcka glaset när boettlocket skulle på :banghead:
Hört mycket om att ur o penn brukar sabba bakstycken :(
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Bad inte om värdering eller äkthetsintyg. Bad om världens simplaste uppgift. Säljer de klockor från t.ex Certina så tycker man att de borde veta hur man kortar en länk.

gruby helt otroligt. Drop-in på icke AD butiker känns orelevant i fortsättningen. Dårar!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ser inge fel på den, ser ut som en charmig 14060! :) Tror nog att smycka inte har så stor koll..
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Men, dom har sin publik, glöm inte det. Deras existens revolverar nog inte kring frågor om Rolex m m. Finns ju AD till sånt, även om hastigt andan faller på ;)
 
Topp