• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är något heligt?

Ministern

Founder
2-Faktor
Med tanke på den flipparhysteri som graserar på forumet så undrar jag, har ni några keepers en klocka som aldrig någonsin kommer flippas?
 

naggge

Panerai
Min 116710 ska aldrig flippas. Första köpet hos AD och helt enkelt för dyrt för att jag ska kunna erkänna att jag vill ha något annat mer ;)
 

Målarn

The Steak
Just nu känns min guld hulk som en keeper för livet, skulle dock byta bort den om jag får en galet bra deal på Sky Dwellern :lol:
Speedyn är en Keeper 110%
 

Ricrob

Patek
Yes! Min Monaco kommer stanna hos mig iaf tills det är dags för barnen att ta över!

Känner litegrann att min 16613 sitter ruggigt fast och skulle vilja behålla den 4-ever men den har ni ju hört förut å andra sidan.. ;)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Min YM-mid, som endast en far kan älska... ...och hade den när båda barnen föddes (det ena med yours truly som barnmorska framför öppna spisen...)
...men kanske om det kommer en blå tavla till Mid:en på basel2013 så kan det bli en upgrade!

stryktållig alleskönner o vi har vatt med om för mycket ihop för att släppa den!

men det är nog den enda, Speedmasters o Pateker kommer o går... :lol:


IMGP7849.jpg



IMGP7845.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Av någon anledning så är jag väldigt nöjd med min SMP och den kommer nog få stanna en bra stund. Jag vill ju självklart ha mer, Rolex , Glycine , Tudor osv men jag vill inte att set ska vara på bekostnad av min Omega. Istället sparar jag sakta men säkert. Jag föredrar att köpa och behålla alltså.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag är ju en riktigt flipper men min sarb023 som jag köpte för några månader sedan känns spontant som en keeper. Perfekt storlek, allround och i sina detaljer perfekt (vilket är viktig i längden för mig).

DSC_0103_zps275ffcf3.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Min SubC som är den enda klockan jag köpt ny själv är tanken att den ska vara en keeper.

Har haft tanken att låta den gå för att testa en AP ROO men i sista stund bestämt mig att den måste stanna och AP:n får vänta :)
 

_jonte

Patek
Tyvärr inte. Men vore kul att ha en klocka med nån känslomässigt anknytning liknande NA's YM. Får väl se vad framtiden har att erbjuda! :)
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Är något heligt?

Certinan som jag fått ärva av morfar kommer aldrig att lämna!

pa5ybaqa.jpg


skickat med telefonen.
 
Här är 2 ur jag aldrig släpper.
Certinan var farsans.
0018_zpseb714a51.jpg

Bordsuret i sten går 9 dygn på en uppdragning och går dessutom perfekt. Hittar aldrig likadan igen.
003_zps30126cbe.jpg

Annars har jag inte tillstymmelse till helighet i kroppen.
Det är ju bara prylar.
Har varit duktig och sålt ett 20-tal av mina vintageur nyligen. Svårt att välja vilka som fick lämna men skönt då det var gjort.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Bär den inte speciellt ofta, absolut inte den bästa kvalitet eller snyggast men kan ändå säga att dennna kommer jag aldrig göra mig av med. Kan inte sätta fingret på det men tycker bara att den är helt underbar, älskar den.

DSC_0100.jpg


Andy7750
 

Jonaz

Rolex
Monaco'n kommer inte att lämna. Ny ifrån AD och en markering vid 40 års firandet. ( mitt då... )




iPhone | Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Farfarsfars, farfars och pappas gamla Omegor kan jag aldrig sälja.
 

paradis

Audemars
Yes,min Sub.1680 stannar hos mig.Kommer ALDRIG att sälja den.
 

Bilagor

  • IMG_0951.jpg
    IMG_0951.jpg
    521.3 KB · Visningar: 641

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ingen keeper nu.

Blir väl till att skaffa en "riktig" keeper lagom till 50-års krisen, då funderar jag på en riktigt fin dinka, typ Lange eller Patek med månfas, men det är ju 29 år tills dess så...
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Klocka och klocka, kommer garanterat aldrig flippa mitt mesh !
664EF92C-ABDA-4D9A-A712-821F75477615-1297-00000147A81F0BF0.jpg

Skämtåsido
Denna som jag fick i gåva av sambon
7A67C665-0519-47FE-8CE7-CD99986C0789-3213-000003F5503902EF.jpg

Samt denna inköpt i Rom
6ce755a0.jpg

Dom sitter nog ganska safe

Kanske får döpa om forumet till KF (klockflipparna)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
DD är heligt för mig. Hur kan man inte vilja ha en i lådan?
 

Bilagor

  • DSC01373.JPG
    DSC01373.JPG
    254.5 KB · Visningar: 212

Asplund

Patek
2-Faktor
Enligt mina vänner så säger jag tydligen att varje klocka jag köper är en keeper för livet, alla dessa är så klart flippade..

..då säger jag det igen, SubCn kommer stanna. Utan tvekan :D
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Varje gång det trillar in en ny så känner jag "den här behåller jag". Med handen på hjärtat så är det endast för min Headwind jag fortfarande känner så (av de som inte redan har lämnat..).
 
Topp