• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är något heligt?

Ninen79

Audemars
Målarn skrev:
Just nu känns min guld hulk som en keeper för livet, skulle dock byta bort den om jag får en galet bra deal på Sky Dwellern :lol:
Speedyn är en Keeper 110%

Målarn, det finns bara en Hulk...och det är min LV :mrgreen: skämtosido så är din guld hulk grymt fin...förlåt jag menade din guld GMT c :lol:
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Med tanke på den flipparhysteri som graserar på forumet så undrar jag, har ni några keepers en klocka som aldrig någonsin kommer flippas?
Med tanke på att jag sålde den 5513 som jag köpte för en del av modersarvet och som jag först tänkte gravera "Morsan" i boettlocket på, så är nog mitt svar NEJ :roll:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
JoberMan skrev:
Spencer66 skrev:
Med tanke på den flipparhysteri som graserar på forumet så undrar jag, har ni några keepers en klocka som aldrig någonsin kommer flippas?
Med tanke på att jag sålde den 5513 som jag köpte för en del av modersarvet och som jag först tänkte gravera "Morsan" i boettlocket på, så är nog mitt svar NEJ :roll:

Usch det var riktigt sorgligt..
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Usch det var riktigt sorgligt..

Inte alls. Jag delfinansierade min 1680 red med det jag fick för min 5513, så ena halvan av red:en är ju ett minne av morsan. Hon var för övrigt ganska röd så det passar bra.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
Av någon anledning så är jag väldigt nöjd med min SMP och den kommer nog få stanna en bra stund. Jag vill ju självklart ha mer, Rolex , Glycine , Tudor osv men jag vill inte att set ska vara på bekostnad av min Omega. Istället sparar jag sakta men säkert. Jag föredrar att köpa och behålla alltså.


Du tog orden ur min mun, +1
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
Av någon anledning så är jag väldigt nöjd med min SMP och den kommer nog få stanna en bra stund. Jag vill ju självklart ha mer, Rolex , Glycine , Tudor osv men jag vill inte att set ska vara på bekostnad av min Omega. Istället sparar jag sakta men säkert. Jag föredrar att köpa och behålla alltså.

Jag kan inte riktigt ta dig på allvar..
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Är något heligt?

En klocka jag haft länge är min certina ds first. Den är ju inte värd några stora pengar, men den kommer jag alltid ha kvar!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Detta projekt lämnar knappast i första taget iaf. Dock kan nog allt offras med rätt anledning. :)

038-1_zps62458c58.jpg
 

Aron

Omega
Oj svår fråga, men ja för min del är nog en del heligt. Har en Omega De ville som är ett arv efter morfar. Kommer aldrig att säljas. (Även om jag gjorde det skulle den ju inte inbringa några större summor ändå, men av nostalgiska skäl är den ovärderlig för mig)
Fast när jag tänker efter har jag faktiskt aldrig sålt en klocka hittils, det närmaste jag kommer är att jag har gett bort två Seikos som jag inte gillade till min särbo (som jag trots det gillar väldigt mycket)
 

DrDre

Patek
Man ska väl inte fästa sig vid prylar. Det är ju trots allt bara döda ting. Men den här kommer jag ändå inte att sälja, bröllopspresenten.

IMAG0413-1.jpg


IMAG0414.jpg
 

bredbud

Omega
Har väl egentligen så mkt som tre riktiga keepers. Inga bilder just ny tyvärr, häckar på landet. En Certina DS action som fick upp mitt intresse för klockor, f ö 30 Års present av min fru. Utöver det 2 st arvegods, utan större monetärt värde. En 50-tals Zenith från farfar som var utbåtskapten. Klockan var en gåva från hans besättningar där han var stationerad, graverad givetvis. Farsans Omega De Ville som han fick i 20-års present är också en given keeper. Senmoral (i mitt fall), känslomässiga värdet överstiger det monetära med råge, alltid, utan undantag.

Glad påsk!
 

Snårtas

Rolex
Konfirmationspresenten från 1989, en Certina DS i titan, kommer aldrig att lämna. Mest för att den inte är värd besväret att sälja :) Men det var min första klocka som inte var Ur&Penn, Swatch eller hade inbyggd miniräknare.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Min första Rolex går ingenstans. Den ska hänga med mig hela livet och bäras då och då. Daytonan får agera beater.

img0209bq.jpg
 
C

Crowolf

Guest
Shit! För en som 1987 gick bakfull in på Italienska Musik i Malmö och bytte in en riktigt fin Guild-planka mot en munspels-mick och senare i livet en gammal Roland SH-2 (very ovanlig synth) mot nån jävla mjukvara så vet jag inte hur jag ska lägga fram min åsikt.
Och, hur mycket jag än vill att saker ska vara heliga så blir det bara skit med det.
Men samtidigt; So fucking what! Det är faktiskt bara saker vi talar om. I detta fall Stål och kuggar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vidareutvecklar mitt svar något. Anledningen till att den första Rolexen är extra speciell är även känslan som infann sig när man köpte den, packade upp den och satte den på sin arm.

Den återkommer aldrig igen. Det spelar ingen roll vad jag köper härnäst, det blir mest ett "jaha". Tror inte att en Patek råder bot på det heller.
 

Genta

Cartier
Om keepern varit en keeper i några år, men behövs för att finansiera det där nyförvärvet man längtar efter, jag då är nog inget heligt längre.

Omega Seamaster från slutet 60-talet doublé, ärvd från morfar och med ringa värde, den behåller jag till nästa generation
 
Min 16710 kommer nog aldrig att få lämna. Kanske inte stål/guld subben heller. Resten känner jag att de kan offras för "the greater good".

Har bara åtta platser i lådan så när den blir full så får något gå när nästa ska in. Det var den dealen man fick göra med regeringen...
 

Dammen

Cartier
Dessa två Seikos kommer jag nog aldrig att sälja. Jag köpte dem under en Japanresa i begynnelsen av mitt klockintresse så de sitter säkert!

4b24b1e1b3b05172ee898c140e1dcfc4.jpg

928b839c.jpg


Alpinisten var också med upp i luften:
ba067ec6.jpg


Douglas
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Min 390 är en favorit, men man ska aldrig säga aldrig, däremot tror jag en 44mm Panerai Luminor alltid kommer att finnas..

// Danne

ypa9ugy5.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Aurum skrev:
Porsan skrev:
Aurum skrev:
DD är heligt för mig. Hur kan man inte vilja ha en i lådan?

Ja det är något magiskt med DD, fin bild min är tyvärr inte i närheten.

18CD586A-8EBE-4FBF-9E89-5A9E12D89D33-1351-000001F2C6517423_zps4cee510d.jpg
Det vägs upp av att din tavla är tuffare. Men lite fler fina bilder hade inte skadat.

Man är lite lat så de flesta bilderna blir tagna med iPhonen, sen är jag ingen vidare fotograf, har dessutom en ganska kass vanlig kamera. Kanske någon vänlig själ kan lägga upp en grundläggande guide (typ klockfoto för dummies) för att fota utan att behöva kamera och utrusting för priset av en halv sub (ja eller 37 Seikos då för den delen).
 

Josef B

Bestraffaren
Man vill ju att vissa saker ska vara heliga, livet kan te sig på olika sätt och rätt som det är så behöver man pengar.
Men om jag fick, så skulle jag gärna vilja hitta min första Certina, ja kanske även hitta min gamla ExpII 16570.
Men nuvarande så är det Dipsyn som gäller, har skänkt mig mycket glädje.
 

Ninen79

Audemars
Min första riktiga klocka, en Seamaster Bond som jag tyvärr sålde. Köpte klockan ny 2006 hos Erikssons urhandel.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Trodde min Flinga från mitt födelseår skulle sitta säker, men nu funderar jag lite på att flippa den för annat...

Dagens bilder




/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1364589263657.jpg
    uploadfromtaptalk1364589263657.jpg
    54.2 KB · Visningar: 99
  • uploadfromtaptalk1364589279679.jpg
    uploadfromtaptalk1364589279679.jpg
    58.5 KB · Visningar: 93
Topp