• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är ni för eller emot lug holes på Rolex klockorna?! Jag själv...

För eller emot lugholes?!


  • Totala väljare
    44

Affe

Una vida loca
2-Faktor
är för. Köpte en Rolex 16610 D-serie 2005 men kunde inte ha den kvar då jag saknade dom små hålen. Är det någon som vet varför Rolex tog bort lug holesen, inte var det väl för att det skulle bli svårare att ta bort för att byta länk/band på klockan.
 

Lage

Omega
Jag vill definitivt ha lugghål. Om man eftersträvar något slags verktygskänsla i klockan är de ju närmast obligatoriska.
 

AgE

Omega
För! Är en sån sak som hör till en sport-Rolex tycker jag. Väldigt praktiskt också.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tänker inte ens på att man har det.
Ofta börjar jag byta band den vanliga vägen för att upptäcka efteråt att man har LH.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Hade inte velat byta min 16570 mot en utan lug-holes. Men i det stora hela spelar det mindre roll.
 

UNO

Panerai
Frågan och alternativen matchar inte.

Är du för lugholes ? Ja

Är du emot lugholes ? Ja

Själv så tror jag att de är ett element i designen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Avsaknaden av lug holes är ett bevis på att subbarna inte är dykarklockor längre utan dressklockor. Fattar inte hur man kan sälja dykare utan borrade luggar. Det samma gäller tudor. Hur fan kan man släppa en ny dykarklocka med He-valve, men utan lug holes? Pinsamt.
 
Topp