• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är ni skrockfulla?

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Hur mycket tyngd ska man lägga på skrock och olika varsel anser ni?

Jag har länge tänkt att en 1601 skulle sitta fint. Har gjort ett par trevare men det har inte blivit något.
Bytte i stället till mig den här fantastiskt 80-talsporriga 17013 igår. Galet snygg och verkligen kärlek vid första ögonkastet.
image.jpg


Perfekt storlek, lagom klassisk samtidigt som den sticker ut, och g/s gör den porrig.
image.jpg

image.jpg


Ser sedan det här i morse.

Vad innebär det? Ett varsel eller hur? Jag måste se till att fixa mig en 1601 också? Någon annan tolkning går ju inte att göra. Solklart. Cased closed. Jakten fortsätter...

Trevlig söndag
JoberMan
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Inga fler inlägg innan du har en 1601 i samlingen tolkar jag det som?:)
Själv är jag brännande nära att gå samma öde till mötes, inte alls fel
 

Cyklisten

Cartier
Jag är något helt sjukt skrockfull. Ni vet pepparpeppar, ta i trä, svarta katter som går över gatan, stegar, speglar, you name it.

Jag hade följt tecknet och skaffat en 1601. :)
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag låter mina tvångstankar styra mig till 100%... Bland annat bytte jag en rolex mot en seiko häromdan ;) ett av de bästa byten jag gjort. Är toknöjd och sover gott på natten :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Du startade den här tråden kl. 1500. Innebär följaktligen att du ska ha en date också. Grattis!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag låter mina tvångstankar styra mig till 100%... Bland annat bytte jag en rolex mot en seiko häromdan ;) ett av de bästa byten jag gjort. Är toknöjd och sover gott på natten :)

Bra att du är nöjd. Det här med tvångstankar kan vara en bra grej :)

Du startade den här tråden kl. 1500. Innebär följaktligen att du ska ha en date också. Grattis!
14.00 står det ju i tidsmarkeringen. Den enda fyrsiffriga Rolexreferens som börjar på 14 är Rolex Prince från 30-talet, ser för djävlig ut, en riktig Aurumklocka om än inte i guld, så jag andades ut. Tänkte att de är omöjliga att få tag på. Det kanske var för tidigt då...
 

John R

Panerai
Grattis grattis!

Ligger inne med en tvådagars bakfylla så jag fattar inte skrock grejen. :)

Är inte skrock och tvångstankar samma sak?;)

För djävfla fin klocka dock!

/John R
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Uttrycket "Sex on a stick", som Behrnad på Bulang & Son beskriver alla sin klockor, passar faktiskt extremt bra in på din OQ

160473082bbbea7bd8d54407c90c3fa4a8904bf98ab6365819d2c69b28cc0629.jpg
 
Topp