Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är nya Inox på marknaden?

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 28 september 2014.

1. Hej!
    Ska till Stockholm imorgon och undrar om den nya Victorinox Inox finns redan till salu och i så fall var i huvudstaden?

2. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Finns på Klockmaster enligt deras hemsida. De ligger ju lite överallt men vart i Sthlm ska du till?
    image.jpg

3. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Krons ur har den inne. Tom kampanj på den i fönstret. Hade alla färger inne sist jag kollade i förra veckan.

4. Ska kika på lite klockor mitt i stan, kommer med tåget till Centralstationen.

5. Btw, har någon provat den? Hur är känslan?

6. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Då tycker jag att du ska följa Portofinos tips. Ligger i PK-huset på Hamngatan.

7. Will do!

Jockinho gillar detta.
  8. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Blev det något test om så hur kändes den? :)

9. Ja, jag provade den. Kändes helt ok, men fick kalla fötter då jag redan har en Traser Commander.
    Ska behöva sälja den först om jag ska slå till på INOXen
    Fin klocka annars, välbyggd och skyddet är lätt att sätta på (utseendet blir sisådär men det skyddar boetten väl). 43mm boetten kändes aningen mindre pga tjocka bezeln. Den kostar 5490:- (tror jag) och då får man ett extra Nato band och en liten officier kniv som innehåller ett verktyg för bandbyten! Tyckte bäst om den gröna modellen, såg tuff ut och var tydligare att läsa, men hade troligen valt den svarta som är lite mer allround. Blåa modellen var ok, blå bandet såg plastigt ut.
    Sen är frågan om priset är befogat, finns flera tuffa Victorinox för mindre pengar, de tål säkert bra mycket mer än man tror. Och vem badar i 100 C varmt vatten eller blir överkörd av en pansarbil och tänker på att klockan är safe...
    Förutom Krons Ur var jag också hos Step-in och Time Shop som även har flera Victorinox, bra om man vill prova olika modeller. Time Shop hade också fått in INOX

Hittade fina bilder på den på nätet:
    http://edcforums.com/threads/stammoss-edc.117028/page-24

Eurenius, Jockinho och Sorubim gillar detta.
  10. Watch out

Watch out Stadsbo

Från:
    Norr om nästan allt.
    Spontankikade på VictorI.N.O.Xen idag. Blev lite glatt förvånad hur mycket fetare den kändes än den ser ut på bilderna. Lite Aqualandmassiv. Ganska bred men en aning sluttande bandhorn räddade det lite. 21mm bandbredd såg bra ut men är klassiskt drygt mått om man ska ha andra armband. Gummiskyddet var ju lite kul, stort, smidigt att ta av och på och en aning fult, dock ser jag helt funktionen av det. Det flörtade förresten en aning med G-shocks formspråk.
    inox.jpg
    inox-skydd.jpg
    inox-båda.jpg

Sorubim gillar detta.
  11. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

Den är riktigt snygg (utan skyddet på).

12. Chuck

Chuck Friends of KS

Gillar bezelen påminner om smps fast utan siffror, sweet!

13. plexan

plexan Borgare

Ser riktigt cool ut!! Bra alternativ till g-shock men tyvärr är den nog för fet för mina klena handleder :(

xevz gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield