• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är nya Inox på marknaden?

mouqvist

Rolex
Hej!
Ska till Stockholm imorgon och undrar om den nya Victorinox Inox finns redan till salu och i så fall var i huvudstaden?
 

V

Cartier
Finns på Klockmaster enligt deras hemsida. De ligger ju lite överallt men vart i Sthlm ska du till?
image.jpg
 

mouqvist

Rolex
Ja, jag provade den. Kändes helt ok, men fick kalla fötter då jag redan har en Traser Commander.
Ska behöva sälja den först om jag ska slå till på INOXen
Fin klocka annars, välbyggd och skyddet är lätt att sätta på (utseendet blir sisådär men det skyddar boetten väl). 43mm boetten kändes aningen mindre pga tjocka bezeln. Den kostar 5490:- (tror jag) och då får man ett extra Nato band och en liten officier kniv som innehåller ett verktyg för bandbyten! Tyckte bäst om den gröna modellen, såg tuff ut och var tydligare att läsa, men hade troligen valt den svarta som är lite mer allround. Blåa modellen var ok, blå bandet såg plastigt ut.
Sen är frågan om priset är befogat, finns flera tuffa Victorinox för mindre pengar, de tål säkert bra mycket mer än man tror. Och vem badar i 100 C varmt vatten eller blir överkörd av en pansarbil och tänker på att klockan är safe...
Förutom Krons Ur var jag också hos Step-in och Time Shop som även har flera Victorinox, bra om man vill prova olika modeller. Time Shop hade också fått in INOX

Hittade fina bilder på den på nätet:
http://edcforums.com/threads/stammoss-edc.117028/page-24
 

Watch out

Cartier
Spontankikade på VictorI.N.O.Xen idag. Blev lite glatt förvånad hur mycket fetare den kändes än den ser ut på bilderna. Lite Aqualandmassiv. Ganska bred men en aning sluttande bandhorn räddade det lite. 21mm bandbredd såg bra ut men är klassiskt drygt mått om man ska ha andra armband. Gummiskyddet var ju lite kul, stort, smidigt att ta av och på och en aning fult, dock ser jag helt funktionen av det. Det flörtade förresten en aning med G-shocks formspråk.
inox.jpg
inox-skydd.jpg
inox-båda.jpg
 
Topp