• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är på jakt efter en 1675 gmt!

Pleximannen

Cartier
Jaja men den kan vara fin ändå........ (bara jag som är perfekt :angel:)

/Henrik


Visst kan man köpa en lite risig beater om man känner för det men det är ju skillnad mellan patina och risighet... dock är detta en bra säljare och han är väl närmast klassledande vad gäller kvalitet på bilder vilket gör att man vet vad man får.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Mums med renoverad - Håller bra i 40 år till

9u4e9y6y.jpg
 

Joachim

Omega
Risken att åka på det finns ju alltid. Man kan aldrig garantera något.
Viss charm i det också, i alla fall hyfsad magont ett par dagar.
 

Joachim

Omega
uqypa5eq.jpg

Köpte min i England så oron slapp jag,bara oron över att bli blåst fanns men efter idogt detektivarbete var oron minimal. Gick bra och är jättenöjd, länken renoverades i Hongkong hos Michael Y.
 

hejo

Panerai
Visst kan man köpa en lite risig beater om man känner för det men det är ju skillnad mellan patina och risighet... dock är detta en bra säljare och han är väl närmast klassledande vad gäller kvalitet på bilder vilket gör att man vet vad man får.


Smaken är som baken eller hur, jag skulle dock inte kalla det för risig beater, jag skulle kalla det för i princip orörd. Utan att ha nagelfarit bilderna så ser det ut som tavlan har har spår av gammal lysmassa (inte skadad). Jag tilltalas av att man ser att klockan har haft ett spännande liv och jag tilltalas inte av en gammal klocka i perfekt skick, då kan ju lika gärna köpa en ny:)

/Henrik
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jättefin! Var det den som först såldes Head only för 25 och sen flippades med armband för 30?

Jag köpte den med rivet oyster. Priset i annonsen var 27k med jubilee. Ett oyster i bra skick, betingar ju ett högre värde, och detta var i riktigt bra skick, förutom en del av ändlänken som behövde fixas, vilket jag bekostade.
:)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag köpte den med rivet oyster. Priset i annonsen var 27k med jubilee. Ett oyster i bra skick, betingar ju ett högre värde, och detta var i riktigt bra skick, förutom en del av ändlänken som behövde fixas, vilket jag bekostade.
:)

Den Criss Cross syftar på är väl den som vaniljglass sålde? :)
https://klocksnack.se/threads/fs-rolex-gmt-1675-bildbump.5698/

Känner att jag måste fixa fatfront till min. Både ett svart och pepsi, samt en jubilee länk :)

Bjuder på några bilder på min 1675! :)
XPIvNdY.jpg

6coSDmV.jpg

ZtEFC3i.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Dödar jag tråden om jag frågar vad som förloras om jag går på en 16750 istället...? :facepalm: börjar bli sugen på en GMT...

Jag undrar samma sak. Har varit sugen på en GMT i flera år och mest har det varit 'Pepsi' som hägrat för mig och jag har därmed kollat på 1675 utan att egentligen göra hemläxan ordentligt.

Nu när eventuell affär har börjat närma sig och jag försöker göra läxan har jag dock blivit mycket förvirrad. Har försökt läsa på kring 16750, 16760 (bara smeknamnet gör ju att man vill ha en sån - och egentligen är ju Pepsi rätt äckligt) och 16710 också.

Kan någon med insikt dra en snabblektion runt detta? Är det någon av GMT-modellerna man absolut inte vill ha? Är någon mindre attraktiv på andrahandsmarknaden? Är någon mer charmig än nån annan?

Tacksam för all input. Förvirringen är som sagt total!

//Johan
 

Yesper

Omega
Jag undrar samma sak. Har varit sugen på en GMT i flera år och mest har det varit 'Pepsi' som hägrat för mig och jag har därmed kollat på 1675 utan att egentligen göra hemläxan ordentligt.

Nu när eventuell affär har börjat närma sig och jag försöker göra läxan har jag dock blivit mycket förvirrad. Har försökt läsa på kring 16750, 16760 (bara smeknamnet gör ju att man vill ha en sån - och egentligen är ju Pepsi rätt äckligt) och 16710 också.

Kan någon med insikt dra en snabblektion runt detta? Är det någon av GMT-modellerna man absolut inte vill ha? Är någon mindre attraktiv på andrahandsmarknaden? Är någon mer charmig än nån annan?

Tacksam för all input. Förvirringen är som sagt total!

//Johan
+1
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag undrar samma sak. Har varit sugen på en GMT i flera år och mest har det varit 'Pepsi' som hägrat för mig och jag har därmed kollat på 1675 utan att egentligen göra hemläxan ordentligt.

Nu när eventuell affär har börjat närma sig och jag försöker göra läxan har jag dock blivit mycket förvirrad. Har försökt läsa på kring 16750, 16760 (bara smeknamnet gör ju att man vill ha en sån - och egentligen är ju Pepsi rätt äckligt) och 16710 också.

Kan någon med insikt dra en snabblektion runt detta? Är det någon av GMT-modellerna man absolut inte vill ha? Är någon mindre attraktiv på andrahandsmarknaden? Är någon mer charmig än nån annan?

Tacksam för all input. Förvirringen är som sagt total!

//Johan
"Man" vill inte ha safirglas och vitguldindex. Personligt tycke och smak, men dyrast måste vara finast?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag undrar samma sak. Har varit sugen på en GMT i flera år och mest har det varit 'Pepsi' som hägrat för mig och jag har därmed kollat på 1675 utan att egentligen göra hemläxan ordentligt.

Nu när eventuell affär har börjat närma sig och jag försöker göra läxan har jag dock blivit mycket förvirrad. Har försökt läsa på kring 16750, 16760 (bara smeknamnet gör ju att man vill ha en sån - och egentligen är ju Pepsi rätt äckligt) och 16710 också.

Kan någon med insikt dra en snabblektion runt detta? Är det någon av GMT-modellerna man absolut inte vill ha? Är någon mindre attraktiv på andrahandsmarknaden? Är någon mer charmig än nån annan?

Tacksam för all input. Förvirringen är som sagt total!

//Johan

1675; plexiglas, målade index och saknar snabbdatum.
16750; plexiglas, finns med både målade och vitguldsindex. Har snabbdatum.

Läs mer här.. http://www.gmtmasterhistory.com/index.html

Jag hade personligen inte köpt en 16760 eller 16700. Sedan om du väljer 1675, 16750 eller 16710, är en smaksak.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Själv tycker jag att en 16750 är den perfekta referensen om den har målade index.

Det är en likadan klocka till utseende som 1675, men har Quickset datum som sparar mycket vridande om man inte använder klockan dagligen!

Det som också är bra är att den fortfarande har plexiglas.

Såhär ser min ut: :)

69129719-5224-4DB7-9A64-36E366D6A15E-1006-0000017A4D12CF25_zps4a245038.jpg


CCC19F22-9341-4797-96E2-0DCB3998A64D-3982-000006E5C3DEBE0C_zpsb96715c5.jpg


DSC02850.jpg


Mvh
Micke E
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
"Man" vill inte ha safirglas och vitguldindex. Personligt tycke och smak, men dyrast måste vara finast?
Jo precis - skulle jag köpa en GMT idag så skulle jag köpa en 1675 förmodligen. Har haft en 16700, den var trevlig o allt. Men just safirvarianter så som 16700/16610 blir ju lite "stuck in the middle" nu för tiden. De är inte vintage som 1675 och de är inte moderna heller för nu finns GMT-C och Sub-C.

Så gå linan fullt ut och köp vingtage och stick ut lite!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
1675; plexiglas, målade index och saknar snabbdatum.
16750; plexiglas, finns med både målade och vitguldsindex. Har snabbdatum.

Läs mer här.. http://www.gmtmasterhistory.com/index.html

Jag hade personligen inte köpt en 16760 eller 16700. Sedan om du väljer 1675, 16750 eller 16710, är en smaksak.

Det där är typ min startsida nu för tiden!

Man blir helt sjuk av det här, har ALDRIG varit veligare i hela mitt liv (GMT, nej Sub, nej Snowflake, nej Speedy, neeeej GMT, nej SD, neeeeejje men det är ju en GMT jag vill ha så 1675, nej 16700, nej 16760, äh jag köper lakrtisbåtar för stashen istället - suck).

Jag hänger dock inte riktigt med på resonemanget ovan, charmen i 1675 och 16750 kan jag köpa. Men varför aldrig en 16760 om man kan tänka sig en 16710? Båda är ju Master II och man har ju ändå gått ifrån plexi? Att man skippar 'snikmodellen' 16700 kan jag förstå.

Och angående plexi, jag kan förstå att det är charmigt/snyggare, men om man vill kunna vardagsbära klockan, vilket jag vill, är det inte ärligt talat mer praktiskt med safir?

Och vad är motsatsen till målade index? Är dom tryckta på tavlan då? Yes, jag är sjukt noobig och kan inget om den här 'hobbyn'/självplågeriet?

Tack för all input för övrigt, mycket uppsakttat! Jäkligt trevligt forum, tumme upp på det!

//Johan
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Inget att tillföra. Vill bara påtala vilken underbar diskussion detta är. Följer med stort nöje.
 
Topp