• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är på jakt efter en 1675 gmt!

m_s

Patek
2-Faktor
Safirglas = fingerprint madness som nackdel men ja klart mindre känsligt. Plexi anser jag vara roligare men då gillar jag vintage också. Roligt med en klocka från t ex 68 är ju just historien, vart har klockan varit med om etc.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men varför aldrig en 16760 om man kan tänka sig en 16710? Båda är ju Master II och man har ju ändå gått ifrån plexi? Att man skippar 'snikmodellen' 16700 kan jag förstå.

Rent generellt kan jag tycka att 16760 känns lite mer unik, vilket uppväger att den har safirglas. Men då är jag ju en sån som gillar plexi...

Här är min 16750 med målade index...




:)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Det där är typ min startsida nu för tiden!

Man blir helt sjuk av det här, har ALDRIG varit veligare i hela mitt liv (GMT, nej Sub, nej Snowflake, nej Speedy, neeeej GMT, nej SD, neeeeejje men det är ju en GMT jag vill ha så 1675, nej 16700, nej 16760, äh jag köper lakrtisbåtar för stashen istället - suck).

Jag hänger dock inte riktigt med på resonemanget ovan, charmen i 1675 och 16750 kan jag köpa. Men varför aldrig en 16760 om man kan tänka sig en 16710? Båda är ju Master II och man har ju ändå gått ifrån plexi? Att man skippar 'snikmodellen' 16700 kan jag förstå.

Och angående plexi, jag kan förstå att det är charmigt/snyggare, men om man vill kunna vardagsbära klockan, vilket jag vill, är det inte ärligt talat mer praktiskt med safir?

Och vad är motsatsen till målade index? Är dom tryckta på tavlan då? Yes, jag är sjukt noobig och kan inget om den här 'hobbyn'/självplågeriet?

Tack för all input för övrigt, mycket uppsakttat! Jäkligt trevligt forum, tumme upp på det!

//Johan

Plexi funkar alldeles utmärkt till vardags, mer levande med plexi och målade index. På ej målade index är det ringar i vitguld som är fixerade till tavlan.

Men gillar du safir och vitguldsindex så kör på det. Smaken är ju som bekant...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Rent generellt kan jag tycka att 16760 känns lite mer unik, vilket uppväger att den har safirglas.

My point exactly! Fat lady, låter ju coolt om inte annat!

På ej målade index är det ringar i vitguld som är fixerade till tavlan.

Men gillar du safir och vitguldsindex så kör på det. Smaken är ju som bekant...

Ah, uppfattat. Kanoninfo!

Grejen är ju att jag inte vet vad jag gillar riktigt, det är ju inga dinkor man ser jätteofta och har speciellt mycket möjlighet att klämma på innan köp. Och när jag köper vill jag ju ha en unik bak, men när jag säljer vill jag ha samma bak som alla andra. Problematiskt.

Tack för all input boys!

//Johan
 

hejo

Panerai
Det där är typ min startsida nu för tiden!

Man blir helt sjuk av det här, har ALDRIG varit veligare i hela mitt liv (GMT, nej Sub, nej Snowflake, nej Speedy, neeeej GMT, nej SD, neeeeejje men det är ju en GMT jag vill ha så 1675, nej 16700, nej 16760, äh jag köper lakrtisbåtar för stashen istället - suck).

Jag hänger dock inte riktigt med på resonemanget ovan, charmen i 1675 och 16750 kan jag köpa. Men varför aldrig en 16760 om man kan tänka sig en 16710? Båda är ju Master II och man har ju ändå gått ifrån plexi? Att man skippar 'snikmodellen' 16700 kan jag förstå.

Och angående plexi, jag kan förstå att det är charmigt/snyggare, men om man vill kunna vardagsbära klockan, vilket jag vill, är det inte ärligt talat mer praktiskt med safir?

Och vad är motsatsen till målade index? Är dom tryckta på tavlan då? Yes, jag är sjukt noobig och kan inget om den här 'hobbyn'/självplågeriet?

Tack för all input för övrigt, mycket uppsakttat! Jäkligt trevligt forum, tumme upp på det!

//Johan


Ok några små svar och några personliga reflektioner:

Matt tavla/målade index är precis som det låter.......
Motsatsen är en blankare tavla och sk "vitguldsindex" dvs de är upphöjda (applicerade på tavlan) och runt indexen
är det en metallkant.

När vi pratar Rolex referenser mer än fyra siffror är jag lost......

Reflektionen är köp en 1675:a, inget att fundera över ;) plexit är en stor del i hela paketet och skulle
det bli en repa är det bara att putsa bort - så där faller resonemanget om ett safiglas:)
Tänk dig tanken om du slår bort en flisa i det "fantastiska" safirglas :pirate:

/Henrik
 
Topp