• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är ruggigt sugen på något nytt, skulle behöva lite hjälp...

Vilken skulle ni ha valt om ni hade chansen att köpa något nytt!


  • Totala väljare
    134

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack alla :D! Lite förvånad över svaren, trodde det skulle vara jämnare mellan DD och GMTn men det verkar som om DD vinner med hästlängder. Är väl som många säger att jag redan har ett flertal sportrollar, och det är ju + för DD:n. Plus för GMT:n med nipple dial tavla är att jag personligen tycker den känns mer ovanlig en Day-Daten, tycker framför allt att den är helgrym på Oyster. Som sagt så flippar jag inte någon klocka, då jag aldrig köper via impulsköp :nailbiting:, tråkigt som faen, jag vet, men så tryggt då man aldrig behöver känna what the fuck :arghh:. Så detta kan ta lite tid mina vänner, förhoppningsvis så hittar jag den snarast. Har kollat av marknaden ett tag, men inget objekt har fallit mig på läppen.
 

Boris Balkan

Fark you!
6ab77357f4e1f65d2dd29fa553bd88d0_large.jpg
 

J&B

Omega
Måste säga DD, har precis klivit in i Rolexträsket och nu är det ingen återvändo. Själv suktar jag efter guld så för egen del är det lätt. Tänk på sommaren på en piazza i Florence, skymning och ett par kalla innanför västen med en DD. Som en chef! :cigar:
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Du ska ha en 1675 nipple, jag fann min till ett överkomligt pris, är just nu inne på skönhetsbehandling och ett stundande länkbyte men snart så... lycka till broder:)
20140217_155715_4_bestshot.jpg


20140217_151941_8_bestshot.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du ska ha en 1675 nipple, jag fann min till ett överkomligt pris, är just nu inne på skönhetsbehandling och ett stundande länkbyte men snart så... lycka till broder:)


Hallo Omis!

Helguld är sjukt nice, och den klockan går inte av för hackor! Ja, att hitta en sådan klocka till det priset du betalde är nog helt omöjligt skulle jag tro. Håller på kollar runt lite, har inte så bråttom så det får ta den tid det tar. Hoppas på att någon tar med sig sin guldare på Gtg nästa fredag i sthlm. Synd att du inte kan närvara nästa fredag Broder :shifty: .
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Även fast jag röstade GMT så kan man inte annat än imponeras av bilhandlarhänget på Jennifer Anistons DD :cigar:

Jennifer-Aniston-Rolex-President-Day-Date.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Oysterquartz Day-Date 19028
Fetaste Day-Daten ever! Så kort och gott kan du sluta fundera nu ;)

Snattar Joeys bilder samt några från nätet :)
xROcVe6.jpg


UHHbTAY.jpg


07FHLFs.jpg


ant-20120612-00107-f2-3-image-jpg_720313.jpg


Rolex-Oyster-Day-Date-Egyptian-Walnut-Dial-Ref-19028-Portrait.jpeg


21_1360620283_3.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kollar av alla sajter där det säljs klockor, varje dag utan att hitta något intressant att lägga pengarna på. Visst har jag hittat objekt som man känner sig lite köpsugen på, men jag är ute efter fullset. Jag har nog börjat bestämma mig för att det blir en 1675/3 med nipple dial. Men där är det riktigt svårt att få tag på något fullset, men nu till frågan. Är det helt fel och köpa sig en GMT utan nipple dial tavla, har hittat en 16753 som är i grymt skick. Valet och kvalet ifall jag skall köpa den iaf, eller ska man vänta på att det perfekta objektet, klockan dyker upp.

https://www.chrono24.se/rolex/gmt-m...rrer=https://www.chrono24.se/user/notepad.htm
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Arrggh, Fan va drygt att jag inte hittar någon klocka som man kan köpa! :mad::arghh::bawling: Är dom inte överpolerade så saknar dom cert, box osv.
Suget över något nytt börjar ta över mitt liv :clown:, varken äter, sover eller dricker. Detta håller på att bli ett heltids jobb :D:smug::cool:!!!
 
Topp