• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är Sinn en bra klocka? Svara gärna.

Parabellum

Rolex
2-Faktor
T om de sämsta lumeklockorna ser bra ut fulladdade första minuten ;-)
Lumen på Sinn får ej godkänt av mig iallafall. Beror ju såklart på vad man har att jämföra med..
 

matage

Omega
Mycket nöjd med min 6000 som jag nu haft i 7 år.
Bra gång, känns gedigen & distinkt i konstruktionen och kommer på en skön länk.
Bärs större än sina 39mm och är väl i högsta laget för en dress-chrono men vill man klara av 4 tidszoner så får man ta det :)

Sinn.jpg~original.jpg
 

Mvnordlander

Cartier
Jag slänger in en liten fråga i den här tråden. Är det någon som vet vart man kan köpa länken till 104an? Eriksson Ur säljer dom för 4000kr när jag var där och frågade. Finns det någon onlinebutik som har ett lite bättre pris? Har kollat lite på Sinn's hemsida men hittar inte riktigt någon flik där man kan köpa länken löst..
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag slänger in en liten fråga i den här tråden. Är det någon som vet vart man kan köpa länken till 104an? Eriksson Ur säljer dom för 4000kr när jag var där och frågade. Finns det någon onlinebutik som har ett lite bättre pris? Har kollat lite på Sinn's hemsida men hittar inte riktigt någon flik där man kan köpa länken löst..

Hade samma sits med min 104'a, som bara såldes på läder i första batchen. Sinn säljer inte länkar löst. Försökte för lite över ett år sedan, men dom bara hänvisade till AD för "reaservdelar". Köpte då min via Erikson Urhandel (Richard), men till ett betydligt angenämare pris. Vill minnas att han ville ha 2.800:-, men jag prutade till 2.500:-. Lätt värt det, då det blir en helt annan klocka. Vill inte Erikson pruta lite så kolla med någon AD i Tyskland.

Sinn 104 länk.JPG


Sinn 2014-03-07.jpg
 

Mvnordlander

Cartier
Hade samma sits med min 104'a, som bara såldes på läder i första batchen. Sinn säljer inte länkar löst. Försökte för lite över ett år sedan, men dom bara hänvisade till AD för "reaservdelar". Köpte då min via Erikson Urhandel (Richard), men till ett betydligt angenämare pris. Vill minnas att han ville ha 2.800:-, men jag prutade till 2.500:-. Lätt värt det, då det blir en helt annan klocka. Vill inte Erikson pruta lite så kolla med någon AD i Tyskland.

Sinn 104 länk.JPG
Okej. Får nog ta och höra av mig till Erikson Urhandel igen och kolla om det finns något utrymme för prutning då. Ska även se över det där med AD's i Tyskland. Bra tips, det tackar man för!
 

Rolfex

Omega
Hade samma sits med min 104'a, som bara såldes på läder i första batchen. Sinn säljer inte länkar löst. Försökte för lite över ett år sedan, men dom bara hänvisade till AD för "reaservdelar". Köpte då min via Erikson Urhandel (Richard), men till ett betydligt angenämare pris. Vill minnas att han ville ha 2.800:-, men jag prutade till 2.500:-. Lätt värt det, då det blir en helt annan klocka. Vill inte Erikson pruta lite så kolla med någon AD i Tyskland.

Sinn 104 länk.JPG


Sinn 2014-03-07.jpg
Grymt snygg klocka!
 

Rivalen

Rolex
U1 är min beater. Inte ett märke/hairline på boetten e 8 år - tegimented ubaatstahl. Det otäcka ETA verket har inte fått service ännu, men 3 ruckningar över tid och går inom +- 5 sek per dygn. Har inget att klaga på, den har mött mina förväntningar fullt ut.
 

Erik Z

Omega
Hade samma sits med min 104'a, som bara såldes på läder i första batchen. Sinn säljer inte länkar löst. Försökte för lite över ett år sedan, men dom bara hänvisade till AD för "reaservdelar". Köpte då min via Erikson Urhandel (Richard), men till ett betydligt angenämare pris. Vill minnas att han ville ha 2.800:-, men jag prutade till 2.500:-. Lätt värt det, då det blir en helt annan klocka. Vill inte Erikson pruta lite så kolla med någon AD i Tyskland.

Sinn 104 länk.JPG


Sinn 2014-03-07.jpg
snygg!
 

Rolfex

Omega
Mycket nöjd med min 6000 som jag nu haft i 7 år.
Bra gång, känns gedigen & distinkt i konstruktionen och kommer på en skön länk.
Bärs större än sina 39mm och är väl i högsta laget för en dress-chrono men vill man klara av 4 tidszoner så får man ta det :)

Sinn.jpg~original.jpg
Snygg liknar Orginal Sinn Frankfurt am Main i stål med extra armband, Klockan är i topp skick och sparsamt använd, 6000.1233, 38,5mm. Säljes av Hedens Guld i Göteborg för 23.500kr en 2002.
Wow! Helt kanon grattis snygg klocka.
 
  • Like
Reactions: Ice
Topp