• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ärrad dykare

Gummo

Joker
2-Faktor
Som en hungrig uteliggare sliter upp sitt paket med grillad kyckling rev jag upp bubbelplasten inne på postens utlämningsställe! Min beater som redan fått en hel del stryk genom åren.
image.jpg
 

Maro

Audemars
Haha skön beskrivning på hur man faktiskt känner sig!! Fin klocka också:)
Har du någon mer info om den? Ålder?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack, grymt nöjd! Tror sent 60 tidigt 70 och ett enkelt mekaniskt Bettlach EB 8800 i. Tickar så högt att jag inte får ha den i tv-soffan för frugan. Kom med ett HongKong-Tropic från tiden vilket är fint.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Cool dykare! Känner igen paketöppningsmetoden, hur mycket jag än tänker att det ska ske lugnt och metodiskt ligger det snart papper över hela köksgolvet :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack! Om du lyckas ta dig till köket är det ändå ganska lugnt och sansat. Fattar inte att en del dessutom tänker på att ta bilder.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Tack! Om du lyckas ta dig till köket är det ändå ganska lugnt och sansat. Fattar inte att en del dessutom tänker på att ta bilder.

Ha ha, har kanske ett visst mått av självkontroll ändå som både tar mig till köket och lyckas knäppa en eller två bilder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

meo_swe

Audemars
Vulken ball klocka! Gillar boettformen.
Och är det någon som har tuggat på det nedersta bandhornet? Den ser ju helt underbart misshandlad ut!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tack! Nä ingen mer än att jag googlat fram verket EB 8800 med en stackars juvel i. Sen står det ju att den är Superwaterproof, vilket känns tryggt...

Haha, jag har också en "enjuvelare" här hemma, den sitter dock riktigt bra på armen och sin ålder till trots håller din tiden väl. Grattis till en raritet och slit den med hälsan!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grattis, kul med mögliga vintagedykare!
Jag har också någon klocka där de klämt till med "23 medallions" vet inte vad det är för medaljer som de syftar på, men på urverket sitter det iaf bara en juvel... :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag hittade en klocka i min låda som har ett likadant verk som din. På tavlan står det Nelson, men inte på verket... Någon som har lite mer info om Nelson?

SAM_0622.JPG
SAM_0620.JPG
 

Wettex

Cartier
Tror verket heter EB 8021. Har budat hem en klocka med ett likadant verk förra veckan :) Påminner väldigt mycket om denna dinka. Även den Super Waterproof....
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag trodde Nelson var noshörningsungen som dog på Kålmården 1995 inte ett klockmärke...
 
Topp