Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ärvda Seiko

Diskussion i 'Vintage' startad av Ernesto, 26 november 2013.

1. Ernesto
    Trådstartare

Ernesto Friends of KS

Förutom gårdagens Omega har jag även ärvt två Seiko. Någon som känner till något mer om klockorna? Värde?

Båda klockorna är automat, engelsk/spanskt date, original länk finns till den som sitter på nato.

Tacksam för hjälp!

2. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Hej

Seikos "fattigmans klockor" som en annan användare på forumet tidigare myntat.
    Billiga och prisvärda klockor, men värdet är inte något speciellt om det inte skulle vara någon ultra rare modell eller liknande, personligen har jag aldrig sett något sådant.

Tror värdet är 3-500 kr styck.

Mvh

yonsson och Naeslund gillar detta.
  3. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Seiko 5! Fem komplikationer om jag inte är helt ute och cyklar - står 5 för - Stöt, vatten, dag, datum, automatisk!!!!
    Rätta mig om jag har fel!

En riktig beater!

Jag tycker dom är helt ok!

eriksson850 och Naeslund gillar detta.
  4. Kvisten

Kvisten Stadsbo

Seiko 5 är väldigt prisvärda klockor. Det är mycket klocka man får för de få hundralappar som klockorna kostar. Speciellt om de är i bra utvändigt skick och har lite annorlunda design (som din DJ-inspirerade på nato). Ben på Hodinkee (.com) räknar Seiko 5 (och andra vintageseikon) till klockor som idag är väldigt undervärderade, och jag instämmer. Dock gör de sig inte speciellt bra som investeringsobjekt (marknadsvärdet lär inte öka inom den överskådliga framtiden). Men som dagliga beaters är de utmärkta.

Naeslund gillar detta.
  5. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Anmäler mig som intresserad av den första om du vill flippa!

iPhone | Tapatalk

6. Ernesto
    Trådstartare

Ernesto Friends of KS

Maila mig på simon.naeslund1@gmail.com så kan vi prata mer!

7. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg