• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åh. Denna beslutsångest. Hjälp mig!

Rey

Rolex
Som i princip OWG så hade jag såklart lagt allt på en dinka och sen spara upp till nästa klocka som man verkligen vill ha :) Hade ingen lust att köpa 3 klockor som jag nästan ville ha istället för den jag verkligen siktade på! Har du ingen klar klocka du verkligen vill ha dock så är ju 3 lite billigare inga konstigheter =)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
r.jpg
 

Johan M

Cartier
Jag hade lagt allt på en klocka om det var den jag helst ville ha.

Jag skall berätta hur mina köp går till. Jag har en begränsad budget som inte omfattar hela mitt sparande och jag letar efter begagnade ur. Om uret jag köper blir billigare än beräknat så blir det inget över i budgeten som kan användas till andra inköp utan det går direkt till mitt sparande.

Sedan är det alltid så att jag velar och velar och går miste om flera auktioner och försäljningar innan jag verkligen köper något. Det är en del i beslutsprocessen. Jag är från småland så jag blir snålare ju mer pengar jag har. Har jag knappt några är jag väldigt generös men ju mer jag har desto snålare blir jag.

Just nu ser jag den ena Explorer 16750 efter den andra passera på k/s :D
 

Sond

Patek
Åh. Alla svar är ju så bra och smarta. Alla har ju rätt. Och jag blir ju inte klokare... :)

Idag ser det ut ungefär såhär på "keeper"-listan:
- Fulbeater: Luminox
- Sommarbeater: Oris BC3 reg. och Citizen Aqualand
- Jobbbeater: Omega SMP
- Dressare: IWC och B&M

En Speedy står på "nyfiken"-listan, känner dock att den överlappar SMPn ganska mycket. Även en Exp1 står på "vore intressant". Eller kanske nya Exp2? Eller en svart/blå GMT, eller en Sub "Hulk"? Eller JLC master calendar, eller en, eller en...

Ja, ni förstår... Jag blir snart galen...

Modernt lockar mer än vintage, ffa Rolex där jag har svårt att hitta charmen i deras gamla länkar...

Åååååååååhgghhhhghhrafrgggaffffff...

:)

Du har ju ett antal klockor i olika "nivåer" så så med 50-60 tkr på fickan skulle jag nog gå på att köpa en klocka. Möjligen två. Om två skulle den billiggare vara en billig Speedy. Den överlappar inte SMP. Inte alls. Helt annorlunda. Sedan skulle jag köpa en Explorer GMT eller Sub. Prisnivå och (års)modell beroende på om du tar en Speedy eller inte.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Nu har jag känt och klämt. På både det ena och det andra. Och på några klockor också.

Det lutar åt att gå "all in" och satsa på en klocka.

Vad säger ni mellan följande:
- 116610LV
- 116710BLNR
- IWC Chrono 3777

Har klämt på IWCn och Hulken. Inte sett blå/svart i verkligheten. Tydligen är den blå färgen riktigt schysst?

Eller, eller, eller... :)
 
Topp