• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åka karusell med mekanisk klocka

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kom att tänka på en sak nu när våren och sommaren närmar sig. Mekaniska ur sägs ju inte vara särskilt förtjusta i stötar, t.ex. att spela golf. Hur är det då med exempelvis karusellåkning? En karusell kan ju skapa ganska ryckiga och hastiga rörelser.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Kom att tänka på en sak nu när våren och sommaren närmar sig. Mekaniska ur sägs ju inte vara särskilt förtjusta i stötar, t.ex. att spela golf. Hur är det då med exempelvis karusellåkning? En karusell kan ju skapa ganska ryckiga och hastiga rörelser.
Äsch, jag cyklar, springer, skjuter och spelar varenda sport jag kan komma på med en automatisk klocka. Dem tål det.
 

tissoter

Audemars
Kom att tänka på en sak nu när våren och sommaren närmar sig. Mekaniska ur sägs ju inte vara särskilt förtjusta i stötar, t.ex. att spela golf. Hur är det då med exempelvis karusellåkning? En karusell kan ju skapa ganska ryckiga och hastiga rörelser.

Hahahahaha antingen är det ölen eller något annat men garvar som en tok här. Ser framför mig en Rolex EXP II som flyger runt okontrollerat i en karusell....
Men skämt o sido.
Tror inte det är någon fara om det är ett kvalitets ur, dock kanske man inte ska åka på regelbunden basis.
 

P-A

Sir Spamalot
Både golf och skytte är inte några större problem. Det är mest du som kommer att ta upp smällen innan klockan gör det. Något som Gunnar tog upp på gamla TTT för ca 7-8 år sedan.
Se bara till att inte slå den i något hårt eller att tappa den i något hårt så ska de gå bra!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Både golf och skytte är inte några större problem. Det är mest du som kommer att ta upp smällen innan klockan gör det. Något som Gunnar tog upp på gamla TTT för ca 7-8 år sedan.
Se bara till att inte slå den i något hårt eller att tappa den i något hårt så ska de gå bra!


Haha sådana stötar som att slå i klockan i något eller t.ex. tappa den från sängbordet känns ju vanligare förekommande än karuseller :)
 
P

Philippe Stern

Guest
Är nog inte värre än att mastrubera med klockan på armen. Rock on!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Kan vi inte komma överens om att de inte klarar av karuseller så jag iaf har en gilitig anledning att slippa när grabben vill släpa med mig på diverse galna turer? :bag:
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Vad är flava flav-stilen för något?
En stil ikon, med klockan runt halsen!
image.jpg
 
Topp