• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åker klockan av i säkerhetskontrollen?

kabro

Cartier
Halloj!
Som rubriken säger, får klockan redan från början åka ner i den lilla lådan med laptopen eller den får ett försök i metalldetektorn?
Känns ju som det vore ett perfekt tillfälle för tjuven bland allt folk..

Själv sitter den alltid på, har sällan behövt ta av den.
 

kabro

Cartier
Jag tar inte av klockan. Finns ingen kniv eller bomb som ryms i min klocka..

Ingen sån här alltså
dz7221_kco2.jpg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Den hamnar alltid i innerfickan eller i väskan. Hatar när det piper i säkerhetskontrollerna så man får gå tillbaka. :arghh:
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Brukar inte ta av den och det brukar sällan vara ett problem. Däremot är detektorernas känslighet ställda väldigt olika runt om i världen.
Ja vad är det om? Jag brukar allt som oftast få ta av mig klockan men förra helgen när jag flög så bad de mig ta av både armband och halsband (ej metall) :/
 

Miami

Rolex
2-Faktor
lägger alltid allt av värde i handbagaget när man går igenom
har man otur så ligger ju sakerna "fria" på bandet nån minut innan man är framme
 

hollow123

Rolex
Plockar av den. Testade dock att ha den på i somras en gång, hann inte ens till metalldetektorn innan jag ombads att plocka av den.
 
Topp