• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åker klockan av i säkerhetskontrollen?

Skeeter

Panerai
Röntgen är elektromagnetisk strålning så ja det kan skada elektronik men då krävs en helt annan utrustning än den om finns på flygplatser... Personalen inkl du själv skulle behöva vara avskärmad från utrustningen....
 

Piraya

Omega
Paniken när du står på andra sidan detektorn och väntar, röntgenbandet stoppas eller står still för att granska närmare på någons tillhörigheter och du står där och undrar om din klocka kommer komma fram.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Alltid ner i väskan eller jackfickan för att slippa ev krångel. I Los Angeles nyligen blev jag dock tillsagd att låta klockan vara kvar på armen när jag höll på att ta av den.
 

TCB

Cartier
Inte mycket att välja på... Däremot så gör jag som de flesta andra av er. Lägger den i innefickan eller i handbagaget. Har aldrig blivit av med en klocka vid säkerhetskontrollen men faktiskt ett dyrt bälte. Medan jag vart visiterad så var det någon fingerfärdig fan som stal mitt bälte i lådan. Efter det så är jag ytterst försiktig då jag ska gå igenom en säkerhetskontroll.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Har alltid tagit av klockan och lagt den i handbagaget förr, men när jag flög till USA nu så lät jag min smp sitta på i Köpenhamn och det var inga problem :)
 

Elfort

Omega
Jag flyger 5-6 gånger per månad och börjar bli allt mindre benägen att ta av den. Jag har en tendens att glömma kvar en jäkla massa saker när jag går vidare till gaten..,
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har alltid tagit av klockan och lagt den i handbagaget förr, men när jag flög till USA nu så lät jag min smp sitta på i Köpenhamn och det var inga problem :)

Norden är rätt slappt.

Prova samma sak när du ska hem. Kan bli kul.

Själv tar jag jag tex aldrig av den på Arlanda, men tex alltid i Tyskland och USA, onödigt jobbigt att behöva bli visiterad och ändå få ta av klockan för kontroll. Brukar inte bli tidseffektivt.

Största paniken var när jag, i en stressad situation halv 4 på morgonen i Indien la klockan i lådan istället för i handbagaget och det visade sig att lådan åkte iväg åt ett håll, jag åt ett annat. Efter 15 minuter och 4 stämplar senare fick jag dock både låda och klocka.

Note-to-self: packa alltid ner klockan i förväg.
 
Senast ändrad:

SwedishMade

Cartier
Det handlar ju inte bara om flygplatser... Försök komma in på en tingsrätt i "nya spännande Sverige", båge och lådor!
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Norden är rätt slappt.

Prova samma sak när du ska hem. Kan bli kul.

Själv tar jag jag tex aldrig av den på Arlanda, men tex alltid i Tyskland och USA, onödigt jobbigt att behöva bli visiterad och ändå få ta av klockan för kontroll. Brukar inte bli tidseffektivt.

Största paniken var när jag, i en stressad situation halv 4 på morgonen i Indien la klockan i lådan istället för i handbagaget och det visade sig att lådan åkte iväg åt ett håll, jag åt ett annat. Efter 15 minuter och 4 stämplar senare dock jag dock både låda och klocka.

Note-to-self: packa alltid ner klockan i förväg.

Tveksamt om jag vågar testa nu, vi får se :) Tack för tipset :)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Det handlar ju inte bara om flygplatser... Försök komma in på en tingsrätt i "nya spännande Sverige", båge och lådor!
Besöker sedan 20 år rätt regelbundet tingsrätten i jobbet, har hittills sett båge och lådor vid sammanlagt två tillfällen, båda i samband med huvudförhandlingar där helsvenska så kallade MC-gäng var inblandade. Hur tänker du med definitionen "nya spännande Sverige"?
 

SwedishMade

Cartier
Det handlar ju inte bara om flygplatser... Försök komma in på en tingsrätt i "nya spännande Sverige", båge och lådor!

Och det tackar vi som jobbar där för .

Ja "nya spännande Sverige" ger "er" ju mycket att göra. Dock förstår jag att ni är rädda för vapen och våld, och att ni vill rensa bort detta.

Jag skrattar dock högt varje gång jag hör advokatsamfundet predika för lägre straff etc.. Med de yrkeskriminella vi har så innnebär ju det högre inkomster...
 

SwedishMade

Cartier
Besöker sedan 20 år rätt regelbundet tingsrätten i jobbet, har hittills sett båge och lådor vid sammanlagt två tillfällen, båda i samband med huvudförhandlingar där helsvenska så kallade MC-gäng var inblandade. ...
Jag tror det kan bero på var man bor kanske? Jag är inte där så ofta, dock råkat ut för det vid kanske 50% av tillfällena.
 

Jonte73

Audemars
Besöker sedan 20 år rätt regelbundet tingsrätten i jobbet, har hittills sett båge och lådor vid sammanlagt två tillfällen, båda i samband med huvudförhandlingar där helsvenska så kallade MC-gäng var inblandade. Hur tänker du med definitionen "nya spännande Sverige"?
Sthlms domstolar kör detta sedan början på 2015 .
 

Jonte73

Audemars
OK, trist att det ska vara så. Antar att de bedömt att det behövs så pass ofta att det är lika bra att ställa grejerna där konstant. Vi har det lite lugnare här ute i kolonierna...
Utvecklingen går däråt åtm i storstäderna.
Vi tycker att det är riksbra att de som vistas i lokalerna är sökta. En process mindre att bolla med då det är nog rörigt ändå vid vissa förhandlingar.
 

fsdfsdf

Omega
Brukade alltid ta av klockan i flygkontroller - flyger i snitt nästan en gång i veckan - men sen jag såg den här tråden har jag aldrig tagit av den, och har aldrig fått några problem, förutom en gång när de ville kolla extra på min arm för att dubbelkolla. Så vägra ta av uret mina vänner!
 
Topp