• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åkte till GBG för finprovning...

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag och Guillbert fick idag ett ryck att åka ner till Göteborg för att testa lite fina pjäser och scouta inför nästa köp...


Först ut blev ett besök till Jarl Sandin där vi bland annat fick prova följande pjäser, vill passa på att tacka för ett proffsigt bemötande och en trevlig pratstund:

IWC Portuguese 18K roseguld, limiterad upplaga i 888ex
gNJ5uZA.jpg


Nästa klocka som vi fick prova är det Graal-status på, kändes grymt att få se den IRL och ha den på handleden...

IWC Portuguese Perpetual Calendar 18K:

COofoJW.jpg



Efter vårt trevliga besök på Jarl Sandin så fortsatte vi ner på Avenyn för att besöka Bergströms Ur.

Även här fick vi ett bemötande i toppklass, och vill passa på att tacka den manliga säljaren som visade oss några av deras finaste pjäser. Han nämnde att han också hänger på KS ibland, så ett STORT tack om du ser detta :)

Först fick vi prova en äkta målarklocka:

H1tOcu9.jpg


Efter detta så fick vi även prova klockan som jag personligen anser vara den coolaste i Rolex sportsortiment.

Smurfen:
3P4evRI.jpg


En helt fantastisk eftermiddag helt enkelt, som avslutades med att vi fick 4st inbjudningar till Bergströms VIP event i nästa vecka.

Ifall någon här vill följa med på VIP-eventet i Göteborg, skicka då ett PM till mig för fler detaljer!

Tack för titten, och ytterligare två tack till Jarl Sandin och Bergströms Ur.

Over 'n' out!
 

16610

Patek
2-Faktor
Jäklar vad avis jag blev nu! Det ser ut att ha varit mkt trevligt... Jäklar va fina klockor. Undra vad målarn ska köpa för klocka när han inte har kvar sin gmt?
 

Optimisten

Cartier
COofoJW.jpg



Den skulle man inte säga nej till, den har ju lite "film-cred" också (jag tror det är samma klockmodell (förutom materialet då)?). (även om ettan var mkt bättre)

wall-street-shia-11.jpg



H1tOcu9.jpg

Jag får lite Tag Eriksson vibbar av denna, även om det kanske är en helguldssub han har. I övrigt en riktigt snygg sportklocka.



3P4evRI.jpg

Snyggaste subben helt klart. Hur tung kändes den?
 

M021

Rolex
2-Faktor
116619lb- riktigt fin, dock för egen del är jag lite besviken på den matta tavlan, dock aldrig sett irl. Hur kändes den? Hade den haft motsvarande hulken tavlan i blått, BINGO!
 

B1884

Audemars
2-Faktor
116619lb- riktigt fin, dock för egen del är jag lite besviken på den matta tavlan, dock aldrig sett irl. Hur kändes den? Hade den haft motsvarande hulken tavlan i blått, BINGO!
Bilden gör absolut inte tavlan rättvisa, den måste upplevas irl. Den är riktigt riktigt fin!

Klockan känns extremt gedigen och har ordentlig tyngd tack vare vitguldet. Större skillnad än vad jag trodde att det skulle vara.
 
Topp