Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ålder och värde på gammal Mido?

Diskussion i 'Vintage' startad av Stephan, 1 maj 2016.

1. Stephan
    Trådstartare

Stephan Torpare

Jag har åtagit mig att sälja en gammal Mido Multifort Superautomatic åt en god vän.
    Klockan går och ser skamligt bra ut för sin uppskattade ålder, själv gissar jag mitten av femtiotalet men
    har inte hittat någon Mido med denna kombination av siffror 2-4-6-8-10-12.
    Hon vill inte ha den och jag lutar mer åt SEIKO, annars gillar jag den.
    Vad kan den har för årsmodell?
    Vilket pris skulle vara rätt?
    All info mottages tacksamt!

chrand, Kettil och LongCon gillar detta.
  2. Kettil

Kettil Biskop

Mycket kul på den där, förutom övrig estetik; rustless steel..swtitzerland...superautomatic...powerwind. :)

Men värdet..? Jag gissar några tusenlappar, men det är jättesvårt med alla klockor som är lite ovanliga och därmed har låg omsättning. Värdet framkommer som regel då klockan auktioneras ut inte förr. Lite dåligt svar men jag tror inte någon förmår bättre ;)

Ser sent 40- tidigt 50-tal ut...

3. Joakim C

Joakim C Borgare

Fantastiskt fin tavla. Ägd av någon som tagit väl hand om sitt ur, vilket inte är helt vanligt när det gäller gamla ur... Bör vara omkring 35mm och jag bedömer den till sent 50-tal (boettformen ligger designmässigt däromkring). Fräscha upp glaset och du har en riktig skönhet. Marknadsvärde är ju det den säljs för och beror på rätt köpare och så vidare. Tror "Kettil" ligger ganska rätt där.

Länk till liknande ur:
    http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&0&2usau&1105545644