• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ångestfylld paketöppning

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
För ett par veckor sedan så hade jag bestämt mig för att sälja min vita DJ och byta ut den mot en blå OP. Jag hittade en sprillans ny OP på Chrono24 i Italien. Tog kontakt med säljaren och frågade om han var intresserad av ett byte. Det var han. Jag fick även ett riktigt bra pris för min. Nästan för bra med tanke på att det är en handlare. Så jag gjorde lite forskning om vem säljaren var. Han har väldigt bra betyg och bra rykte så jag körde på. Vi hade kommit överens om att jag skulle skicka min klocka först. Och den där dagen när DHL ringde på dörren i början av förra veckan och skulle hämta paketet så hade jag en ganska stor knut i magen. Nu var jag helt lämnad till att säljaren är ärlig. Dagen efter såg jag att han hade tagit emot klockan... väntade på svar. Helt tyst i 5 timmar. Jag skickade ett mail till honom och inom en halvtimme svarade han med att min klocka skulle skickas samma dag. En liten stund senare fick jag ett kolli-id. Yay!

Dagen efter kl 10:50 plingade det på dörren och DHL stod där med ett paket. Glad som en lärka öppnar jag paketet -> Se nedan.

IMG_20170518_104851.jpg


IMG_20170518_105107.jpg


IMG_20170518_105154.jpg


IMG_20170518_105210.jpg


IMG_20170518_105421.jpg


IMG_20170518_111402.jpg


Stop och galopp! Det är FEL klocka. Jag beställde en blå OP med 3,6,9 index. Inte en silver med stick dials... WTF! Jag ringer säljaren direkt. Han blev helt ställd i luren och bad så hemskt mycket om ursäkt. Han hade blandat ihop mig med en annan kund. Han sa att vi fixar detta, men eftersom det är torsdag ville han gärna vänta till måndag. Han ville inte riskera att klockan ligger hos DHL över helgen. Det var OK sa jag. Men nu hade jag en sprillans ny klocka hemma.. skall jag behålla den ändå ? Den är ju trots allt skitsnygg! Nä. Jag lyckas hålla mig över helgen och behålla plasten på den och på måndagen kommer DHL och hämtar den. Tisdag, den tas emot av säljaren som skickar rätt klocka till mig. Och idag kom den äntligen. Jag har knappt kunnat sova på en hel vecka och varit orolig för hur det skall gå. Men allt har gått bra och den nya klockan är helt fantastisk. Och om det är någon som är good guy så är det säljaren, Pluswatch från Italien. Visst. Han gjorde fel, men det kan alla göra. Och han löste det på bästa sätt! ;)

Här är ett par bilder från öppningen idag! :)

IMG_20170524_131309.jpg


IMG_20170524_131344.jpg


IMG_20170524_131421.jpg


IMG_20170524_131454_1.jpg


IMG_20170524_131514.jpg


IMG_20170524_131532.jpg


IMG_20170524_131558.jpg


IMG_20170524_133918.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Bra story! Har varit sugen att handla av honom tidigare, och nog har det mestadels varit goda omdömen tror jag.
Sök upp tråden om honom och skriv en rad eller två vettja!
Och så klart grattis till en fin klocka!
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Vardags-edge... Det är bara bra med lite pulshöjare ibland för hjärtat... ;)
Tack för att du delar med dig och grattis till en kanonsnygg klocka!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Fy fan va snopet att öppna och hitta en annan klocka!! Tur allting löste sig smidigt! Stort grattis till nya kärleken:)
 

GlennG

Cartier
Verkligen ett test för tålamodet och kanske tron på goda människor.
Båda är ju väldigt snygga faktiskt. Jag gillar stick dials bättre än tavlan med 3, 6 och 9, så OM den första klockan hade varit med blå stick dials, skulle jag ha behållit den och omförhandlat priset. ;)
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Verkligen ett test för tålamodet och kanske tron på goda människor.
Båda är ju väldigt snygga faktiskt. Jag gillar stick dials bättre än tavlan med 3, 6 och 9, så OM den första klockan hade varit med blå stick dials, skulle jag ha behållit den och omförhandlat priset. ;)

Finns en DJ med samma blåa tavla och stick dials istället för siffror. Men jag gillar 3,6,9. Hade en Explorer 1 innan som jag saknar. Funderar på att skaffa mig en sådan igen som komplement till denna ;)
 

Rojalisten

Panerai
Härligt! Köpt både Tudor och omega från honom, sjukt snabb leverans, allt i sin ordning, utmärkt dialog och bra priser :)
Saknar min op, tavlorna är magiska :hungry:
 

xmb216bc

Panerai
För ett par veckor sedan så hade jag bestämt mig för att sälja min vita DJ och byta ut den mot en blå OP. Jag hittade en sprillans ny OP på Chrono24 i Italien. Tog kontakt med säljaren och frågade om han var intresserad av ett byte. Det var han. Jag fick även ett riktigt bra pris för min. Nästan för bra med tanke på att det är en handlare. Så jag gjorde lite forskning om vem säljaren var. Han har väldigt bra betyg och bra rykte så jag körde på. Vi hade kommit överens om att jag skulle skicka min klocka först. Och den där dagen när DHL ringde på dörren i början av förra veckan och skulle hämta paketet så hade jag en ganska stor knut i magen. Nu var jag helt lämnad till att säljaren är ärlig. Dagen efter såg jag att han hade tagit emot klockan... väntade på svar. Helt tyst i 5 timmar. Jag skickade ett mail till honom och inom en halvtimme svarade han med att min klocka skulle skickas samma dag. En liten stund senare fick jag ett kolli-id. Yay!

Dagen efter kl 10:50 plingade det på dörren och DHL stod där med ett paket. Glad som en lärka öppnar jag paketet -> Se nedan.

IMG_20170518_104851.jpg


IMG_20170518_105107.jpg


IMG_20170518_105154.jpg


IMG_20170518_105210.jpg


IMG_20170518_105421.jpg


IMG_20170518_111402.jpg


Stop och galopp! Det är FEL klocka. Jag beställde en blå OP med 3,6,9 index. Inte en silver med stick dials... WTF! Jag ringer säljaren direkt. Han blev helt ställd i luren och bad så hemskt mycket om ursäkt. Han hade blandat ihop mig med en annan kund. Han sa att vi fixar detta, men eftersom det är torsdag ville han gärna vänta till måndag. Han ville inte riskera att klockan ligger hos DHL över helgen. Det var OK sa jag. Men nu hade jag en sprillans ny klocka hemma.. skall jag behålla den ändå ? Den är ju trots allt skitsnygg! Nä. Jag lyckas hålla mig över helgen och behålla plasten på den och på måndagen kommer DHL och hämtar den. Tisdag, den tas emot av säljaren som skickar rätt klocka till mig. Och idag kom den äntligen. Jag har knappt kunnat sova på en hel vecka och varit orolig för hur det skall gå. Men allt har gått bra och den nya klockan är helt fantastisk. Och om det är någon som är good guy så är det säljaren, Pluswatch från Italien. Visst. Han gjorde fel, men det kan alla göra. Och han löste det på bästa sätt! ;)

Här är ett par bilder från öppningen idag! :)

IMG_20170524_131309.jpg


IMG_20170524_131344.jpg


IMG_20170524_131421.jpg


IMG_20170524_131454_1.jpg


IMG_20170524_131514.jpg


IMG_20170524_131532.jpg


IMG_20170524_131558.jpg


IMG_20170524_133918.jpg
Fasen vad kul för dig, med två paketöppningar:D Grattis
 
Kul att du delar. Har varit pågång att köpa av Plusw några gånger men det har inte blivit av. Skönt att höra att de hanterade misstaget korrekt.
Rätt val av tavla, den blå är den snyggaste.
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Grattis!

Samma sak har faktiskt hänt mig när jag handlade av Pluswatch runt 2013. Köpte en vit milgauss men fick en svart. Även då löstes det smidigt men lite lustigt att det var samma säljare :)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Synd att det inte låg en 116600 i paketet istället för en 116000, det hade varit en trevlig överraskning :)

Bra val med blå tavla, min gamla säger hej:

IMG_2994.JPG
 
Topp