• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ångrar mig ordentligt...

ScubaKing

Audemars
Det är få klockor jag direkt ångrar jag sålt. Men denna var fantastisk, riktigt kvalitet i den och jag saknar den som tusan. Ska nog kolla runt och se om jag inte hittar den igen. Köpte den i slutet av 90-talet och betalade runt 12.000 kr för den, då var det både länk, band och speciella ändlänkar för bandet.
Jag bar den både på länk och armband. Den var grymt välgjord och rätt tung i vikt. Jag saknar den grymt. Älskar den benvita tavlan och att det händer så mycket på urtavlan, lite Breitling över den på så sett.

Tiger 01.JPG
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Exakt samma modell hade jag chansen att köpa ny (på Keflavik flygplats) för då motsvarande 9000:-
Jag har för mig att det var -97 eller -98. Förstår EXAKT hur du känner klockbroder !
 

ScubaKing

Audemars
porslinstavla??

tror att de där kommer att sticka, tiger tavlorna var sjukt impopulära redan när de fanns nya i butik så många är nog skrotade,
tavlorna finns i en del roliga färger, själv kör jag blå och laxrosa tudor chrono's just nu

cheers
christian

Ja jag tror faktiskt det är just porslinstavla, det är just den jag är ute efter. Gillar dina två med. Den med blå tavla har jag sett live.
 

Ruben

Rolex
Nej absolut inte, jag köpte den begagnad av en kille från Blocket eller möjligen Time To Talk, minns inte riktigt. Den var i superskick med alla papper och inte en repa, som helt ny. Den var så jävla grym. Tror jag betalade 11.500 kr för att vara exakt faktiskt. Det var 1998!
Okej! Hyfsad prisutveckling på 7år, full set idag ligger väl ca runt ~20 och uppåt i bra skick. Tror dem kommer fortsätta att öka, så vänta inte för länge ;)
 

ScubaKing

Audemars
Okej! Hyfsad prisutveckling på 7år, full set idag ligger väl ca runt ~20 och uppåt i bra skick. Tror dem kommer fortsätta att öka, så vänta inte för länge ;)

Den jag köpte var precis som ny, samt med extra läderband med original viklås och end-links för läderbandet. Ångrar mig bittert som sagt :/
 

poormans

Rolex
köpte faktiskt min första tudor chrono hos Edwall's ur 1995, den var begagnad men ett fullset och bara ca 6 mån gammal, gav 9k för den då, tyckte det var billigt redan då för de kostade 15-16k nya, sen bytte jag bort den mot en baume et mercier capeland chrono efter typ 6 år, inget bra byte då den var rolexmärkt
 

ScubaKing

Audemars
Det enda som är lite trassligt med dessa är att man måste skruva ut kronografknapparna före man använder dem, vill man ta tiden på något snabbt så hinner man inte alltid. Förstår inte tanken bakom det faktiskt. Finns ju massor med Chrono som är vattentäta utan detta system.
 

Smulan

Rolex
Det enda som är lite trassligt med dessa är att man måste skruva ut kronografknapparna före man använder dem, vill man ta tiden på något snabbt så hinner man inte alltid. Förstår inte tanken bakom det faktiskt. Finns ju massor med Chrono som är vattentäta utan detta system.

Ja det är en dealbreaker för mig. Helt galet koncept om man använder kronografen, sen måste man komma ihåg att skruva tillbaka dem igen :/
 

ScubaKing

Audemars
Ja det är en dealbreaker för mig. Helt galet koncept om man använder kronografen, sen måste man komma ihåg att skruva tillbaka dem igen :/
Finns väl även på Rolex Daytona. Har aldrig förstått tanken bakom detta system. När jag ska ta tid på något så brukar det vara snabba ryck som gäller och ska jag då behöva skruva ut dessa så drar jag mig nog för att göra det då tillfället redan är över. Någon som vet tanken bakom ?
 
Topp