• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ångtvätt, 229:-

tictac62

Cartier
Hej alla klocksnackare!
Trevlig fortsättning alla, jag vill tips alla om en liten smidig ångtvätt från Biltema, är i storlek gammal kok-kaffepanna. http://biltema.se/sv/Hem/Stad-och-tvatt/Maskiner/Angtvatt-84059/ kostar endast 229:-
Denna ångtvätt är perfekt för rengöring av länkar, boetter mm. Använder i badrummet på duschväggar i alla trånga utrymmen, perfekt för rengöring under kanten på toalettstolen också, ångar även upp kavajer mm.
Den rengör & desinficerar, länk luktar fräscht efter ångduschning, och ni behöver inte använda ultraljudstvätten om ni inte vill, eller om ni ångduschar länk/boetten innan ultaljudstvätten så, sparar ni vätskan (slipper byta så ofta, jag har använt min sedan 2009. har en hemma och en på verkstad. Perfekt och ånga Conversen och andra idrottsskor, listan kan göras hur lång som helst, bara fantasin sätter gränser.
 

tictac62

Cartier
Bra tips!
Frågan är om man även kan "stryka" skjortor med den?

Strykning blir inte hundra, men den bättre ångad än än utan iaf. men jag ångtvättar kavajer, blir fräscha, luktar rent om dom, skor blir bra ångade och innebandy målvaktsutrustning luktar betydligt bättre, kan tänka mig att ishockey utrustningen luktar fräschare och bilsätena och bilmattorna och golvet och taket i bilen luktar nästan som nytt.
Bara och testa!
Ha de!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Det tycker jag du ska göra, köpte några och gav bort i julklapp,dom fattade vad det handlade om, älskar ångduschen, men töm den när den svalnat, så ökar livslängden, lät vatten vara kvar och bara fyllde på med den första!
Erkänn att du har blivit besatt av den! Lagar tom mat med den! :)

Skämt åsido, ser många användningsområden för den. Kanske speciellt kavajer och andra liknande plagg.

Bra tips!
 

tictac62

Cartier
Erkänn att du har blivit besatt av den! Lagar tom mat med den! :)

Skämt åsido, ser många användningsområden för den. Kanske speciellt kavajer och andra liknande plagg.

Bra tips!

Ja faktisk var jag besatt i början, gav bort en i helgen till en polare som är säljare, hans kemtvätt,som han brukar anlita, går om kull nu, när han börjar ånga!
 

fplteknikern

Omega
2-Faktor
Köpte en förra veckan, tvättade våra fönster med den! Skrapan som ingick var lite klen så fick eftertorka med en annan fönsterskrapa. Helt klart prisvärd!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Var påväg till kemtvätten med en rock för något halvår sedan och hamnade på Biltema istället, hoppade tvätten och testade ångtvätten istället och det blev förvånandsvärt bra!
Använder den lite titt som tätt, senast för några dagar sedan då jag gick igenom hela köket i ett par timmar. Inte använt till länkar ännu då jag tvättar ganska regelbundet med vatten och yes. Men till nästa mögel som kommer in så.. :)
 

kay75

Omega
Hej alla klocksnackare!
Trevlig fortsättning alla, jag vill tips alla om en liten smidig ångtvätt från Biltema, är i storlek gammal kok-kaffepanna. http://biltema.se/sv/Hem/Stad-och-tvatt/Maskiner/Angtvatt-84059/ kostar endast 229:-
Denna ångtvätt är perfekt för rengöring av länkar, boetter mm. Använder i badrummet på duschväggar i alla trånga utrymmen, perfekt för rengöring under kanten på toalettstolen också, ångar även upp kavajer mm.
Den rengör & desinficerar, länk luktar fräscht efter ångduschning, och ni behöver inte använda ultraljudstvätten om ni inte vill, eller om ni ångduschar länk/boetten innan ultaljudstvätten så, sparar ni vätskan (slipper byta så ofta, jag har använt min sedan 2009. har en hemma och en på verkstad. Perfekt och ånga Conversen och andra idrottsskor, listan kan göras hur lång som helst, bara fantasin sätter gränser.
tackar för ett bra tips!
 

tictac62

Cartier
Ja, Jag har desinficerat en bil som har varit ägd av en rökare, som rökt i bilen, jag ångar mina kavajer och kostymer, funkar suveränt, tar bort fläckar och lukt!
Bara Köp!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tog ett tag att komma till skott, men nu så :cool: Gick loss med den i badrummet och verkar fungera kanon. Ska prova att gå loss på en klocklänk härnäst.
IMG_2656.jpg
 
Topp