• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets happening; vintage gtg

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
@mattande Det är en 981.006 i militärgrön pvd med brunaktigt insert.
image.jpeg

image.jpeg
Riktigt tuff men knappt bärbar om man vill behålla beläggningen?
 
  • Like
Reactions: JLW

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Great group here

Please can you tell me what the Flieger Chrono up in the top right is ?
Looks really nice ;-)
Thanks! Not sure what exactly it is, but my guess is german, 1930-40, enamel dial, turning bezel. Many of these were military issued, but impossible to say because they weren't marked. I love it, have a time only brother from Sita.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Det tror jag iofs inte att den gör, boettlocket är väl inte belagt heller? Men inget fan av Nato så Tropic är väl bättre om man hittar i rätt färg.
Mot kanterna på insidan av bandhornen och boetten där det möter locket upplever jag att Nato nöter :( Men som du säger skippar man Nato och kör på tropic eller som Zacke funderade på ett najs gummi :smug:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mot kanterna på insidan av bandhornen och boetten där det möter locket upplever jag att Nato nöter :( Men som du säger skippar man Nato och kör på tropic eller som Zacke funderade på ett najs gummi :smug:
Nato är plast vilket är mjukare än stål, så nej, det nöter inte på vanliga boetter om det är rent. Tropic är ju gummi, men visst det kanske finns typ ett Bonetto som passar.
 
Thanks! Not sure what exactly it is, but my guess is german, 1930-40, enamel dial, turning bezel. Many of these were military issued, but impossible to say because they weren't marked. I love it, have a time only brother from Sita.

Well i like it.
I have this Heuer model 358 from 1937 , its supposed to have come from a pre-WW2 german pilot. I purchased it from a watchmaker who claimed it came from the original owners family. Again it cant be confirmed as their are no issue markings in the case.
Its on a 1930's GF bracelet. At just over 40mm its a good size for a vintage watch of that era.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nato är plast vilket är mjukare än stål, så nej, det nöter inte på vanliga boetter om det är rent. Tropic är ju gummi, men visst det kanske finns typ ett Bonetto som passar.
Prova ta ett ett nytt natoband och gnugga det mot en diskbänk/ho i stål fram och tillbaka några sekunder med lite lagom lätt tryck.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Är det inte lite pinsamt att visa upp Dr Watch's 6239 med Vietnam tavla, den hör inte hemma på KS.

Tycker det säger väldigt mycket om en handlare som påstår sig vara Rolex kunnig springer omkring med en sådan tavla...

Vad tycker resten av forumet?
Själv har jag noll koll på PN, @Spencer66 får gärna ta bort bilden om den inte är kosher! Har för avsikt att endast posta äkta klockor.
 
  • Like
Reactions: PJW

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Själv har jag noll koll på PN, @Spencer66 får gärna ta bort bilden om den inte är kosher! Har för avsikt att endast posta äkta klockor.

Förstår, tycker dock detta säger väldigt mycket om en handlare som tycker de är ok att stoppa en Vietnam tavla i fel boett och sen pumpa ut den på sociala medier och med lite hjälp här.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Förstår, tycker dock detta säger väldigt mycket om en handlare som tycker de är ok att stoppa en Vietnam tavla i fel boett och sen pumpa ut den på sociala medier och med lite hjälp här.
Lurade mig i alla fall. "Jag är inte arg - jag är besviken" summerar det ganska fint.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Är det inte lite pinsamt att visa upp Dr Watch's 6239 med Vietnam tavla, den hör inte hemma på KS.

Tycker det säger väldigt mycket om en handlare som påstår sig vara Rolex kunnig springer omkring med en sådan tavla...

Vad tycker resten av forumet?
Vad är tellen vad gäller vietnam i detta fall?
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp