• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets inköpslista

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Har aldrig tidigare känt mig så jäkla nöjd med min klocklåda som idag... Så på listan finns just nu bara
Ljusbrunt supertunt kroko 18/14 el ödla
Kommer det en blå tavla till YM mid i Basel så kanske...
Service:ar...
Men snubblar jag över rätt speedy 2998 då vet man ju aldrig... :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357463915.603650.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357463915.603650.jpg
    127 KB · Visningar: 462
  • ImageUploadedByTapatalk1357463932.741622.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357463932.741622.jpg
    160.3 KB · Visningar: 452
  • ImageUploadedByTapatalk1357463966.387281.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357463966.387281.jpg
    100.5 KB · Visningar: 456
  • ImageUploadedByTapatalk1357464005.770404.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357464005.770404.jpg
    110.8 KB · Visningar: 458

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Har aldrig tidigare känt mig så jäkla nöjd med min klocklåda som idag... Så på listan finns just nu bara
Ljusbrunt supertunt kroko 18/14 el ödla
Kommer det en blå tavla till YM mid i Basel så kanske...
Service:ar...
Men snubblar jag över rätt speedy 2998 då vet man ju aldrig... :)

Riktigt fin grupp.
Är 5512an utflyttad?
PP ser ju ut att passa dig väldans bra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Crowolf skrev:
Ser för min del ut så här;

Seiko 6105

Seiko 6309-7040

Seiko MM300 (om jag får det där jobbet jag offerterat)

Hur ser din ut?

/Poppe

Seiko 6309-7040 -Har en och gillar den skarpt.
Seiko MM300 -Har en och gillar den ännu skarpare
Seiko 6105 -Vill ha och borde helt klart kunna köpa en i år. Gärna en 6105-8000 i bra skick.

Ungefär så ser min inköpslista ut :D
 
C

Crowolf

Guest
yonsson skrev:
Crowolf skrev:
Ser för min del ut så här;

Seiko 6105

Seiko 6309-7040

Seiko MM300 (om jag får det där jobbet jag offerterat)

Hur ser din ut?

/Poppe

Seiko 6309-7040 -Har en och gillar den skarpt.
Seiko MM300 -Har en och gillar den ännu skarpare
Seiko 6105 -Vill ha och borde helt klart kunna köpa en i år. Gärna en 6105-8000 i bra skick.

Ungefär så ser min inköpslista ut :D

Hehe! Måste faktiskt tillägga SBDC001 till min lista. Blev sugen efter din recension här på KS där man ser hur den egentligen ser ut (du vet, Seikos fula bilder bla bla bla) särskilt med gummi-stroppen.

/Poppe
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
2013 most wanted...
IWC 3717 vill verkligen testa!!
Airman Base 22 mystery som jag tycker ser ascool ut! Frågan är om jag kommer tröttna på det svarta??
En Pepsi Rolle, börjar tom tycka att de äldre med lite blekta bezelringar ser coola ut! Börjar jag bli vintagefierad? :shock:
Bratte Chrono en fet jävel, helst med inhouse verket.

Och för att ni inte ska tro att jag ska bli pilot eller så så avslutar jag med..
PO 8500

Kommer detta slå in? Troligtvis ngn av de 2 övre innan februari är över... Men man vet aldrig.. Precis som Denke skrev de där jävla luncherna kan ställa till det...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Crowolf skrev:
Hehe! Måste faktiskt tillägga SBDC001 till min lista. Blev sugen efter din recension här på KS där man ser hur den egentligen ser ut (du vet, Seikos fula bilder bla bla bla) särskilt med gummi-stroppen.

/Poppe

Flirtar du med mig eller? ;) Hade du bott i GBG, så hade du kunnat få klämma lite. På klockorna alltså.
Sumon är en kanonklocka som sitter som en smäck på handleden. Gillar den verkligen!
 
C

Crowolf

Guest
yonsson skrev:
Crowolf skrev:
Hehe! Måste faktiskt tillägga SBDC001 till min lista. Blev sugen efter din recension här på KS där man ser hur den egentligen ser ut (du vet, Seikos fula bilder bla bla bla) särskilt med gummi-stroppen.

/Poppe

Flirtar du med mig eller? ;) Hade du bott i GBG, så hade du kunnat få klämma lite. På klockorna alltså.
Sumon är en kanonklocka som sitter som en smäck på handleden. Gillar den verkligen!

Alltså, det va inte yonsson i gummi-stropp utan klockan.......
 
Har inte bestämt mig ännu, skulle egentligen behöva lägga lite pengar på bilbytet istället så det här kan dröja till 2014, men nästa klocka jag köper ska i alla fall ha ett sådant här urverk i sitt inre...

omega_calibre_9300.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gavve skrev:
Andrew skrev:
Gavve skrev:
Aurum skrev:
Klockornas kung, Midas!

Du menar en Day-Date? Riktig Midas-touch i den

Jag tror han menar Midas.

my bad! Kände inte ens till att det fanns en sådan modell. Snygg men lite för liten för min smak!

Precis så, Rolex Midas. Men inte vet jag om jag skulle klassa den som liten? Full-size modellen är slank och jäkligt vulgoudda.

Däremot har en kronförsedd liten juvel på ingång...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Årets inköpslista

Undersköterskan skrev:
Har inte bestämt mig ännu, skulle egentligen behöva lägga lite pengar på bilbytet istället så det här kan dröja till 2014, men nästa klocka jag köper ska i alla fall ha ett sådant här urverk i sitt inre...

Måste Du köpa klockan till då?? Det bör bli något billigare att bara köpa urverket? :)
 
Re: Sv: Årets inköpslista

Camo00 skrev:
Måste Du köpa klockan till då?? Det bör bli något billigare att bara köpa urverket? :)

Hade ju varit smidigt med bara urverket, men som det är nu blir det så taskig vattenresistens med bara urverket så jag är nog så illa tvungen att köpa hela klockan. :mrgreen:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Årets inköpslista

Undersköterskan skrev:
Camo00 skrev:
Måste Du köpa klockan till då?? Det bör bli något billigare att bara köpa urverket? :)

Hade ju varit smidigt med bara urverket, men som det är nu blir det så taskig vattenresistens med bara urverket så jag är nog så illa tvungen att köpa hela klockan. :mrgreen:

Annars kan ju ett rent urverk direkt på ett nato bli sjukt hardcore och coolt på ett brutalt minimalistiskt sätt... :mrgreen:
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
1) SBGA073 - beställd

843114d1349760652-new-gs-sd-models-sbga073.png



2) SBGA083 - äntligen i perfekt storlek, 39mm!

SBGA083.png



3) SBGA085 - som onväxling

SBGA085.png



4) Spring Drive Tuna :cool:
 

watchowner

Cartier
Det blir nog inte så många klockor i år.
Det kanske räcker med den här Enicar.
Betald och dimper förhoppningsvis ned om ett tag.
 

Bilagor

  • DL312.jpg
    DL312.jpg
    47.7 KB · Visningar: 524

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Seiko årsklocka från -76 (hoppas hitta en snart)

Rolex Hulken ligger bra till.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denke skrev:
I'll play!

Fast jag vågar inte kalla det för inköpslista...snarare klockor jag just här och nu känner för att testa under året och som realistiskt sett kan bli testade...


Rolex Sub 5513 alt Seadweller
Seiko 6105
Rolex 16760
Glycine Airman 17
Omega PO

Typ så....men sen vet man aldrig hur det blir. Vips har man lunchat med Jakob.dala och sitter med en Eternamatic eller nåt... :mrgreen:

Punkt 1 klar!

Hur går det för er andra?

Och ja....har man en 6105 får man PM'a..... :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror inte detta är en tävling man ska ge sig in i Denke. Det kan bli dyrtl Risken är att man tillslut sitter i lyxfällan och lipar för att man tvingas sälja frugan, skorna och mikrogrisen. :mrgreen:

Stort grattis däremot!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Jag tror inte detta är en tävling man ska ge sig in i Denke. Det kan bli dyrtl Risken är att man tillslut sitter i lyxfällan och lipar för att man tvingas sälja frugan, skorna och mikrogrisen. :mrgreen:

Stort grattis däremot!

Nu var det ju inte själva tävlingsmomentet som var intressant utan en snabb check av hur bra vi klockfolk är på sk måluppfyllelse.... :D
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Gavve skrev:
Rolex 16613 är det enda som står på listan, men man känner ju sig själv och vet att något annat kan trilla in på vägen. En S/S datejust känns nära till hands. I övrigt ska jag försöka behärska mig mer än förra året

Köpte en Breitling B13352 för att stilla halvguldbegäret så det där med att behärska sig sket sig direkt. DOCK skall Breitlingen ryka i samma veva som en 16613 dimper in, hehe
 
Topp