• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets klocka 2012 - vilken är det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nu snackar jag inte om 2012 års modell, utan om vilken klocka det varit mest buzz om.
Vilken är klockan alla ville ha år 2012? Vilken har blivit mest hype:ad på forumen och rent allmänt i klocksvängen?
Det kan vara en möglig Heuer från 70-talet eller en glänsande ny Submariner.

Vad sägs om att vi listar vars en klocka? Berättar varför just den här klockan varit årets klocka, sedan sammanställer jag allt i en omröstning.

Jag sätter en deadline imorgon vid midnatt - då låser jag tråden Räknar med att vissa kommer sova lite längre. ;)


Jag kan börja, och jag måste nog vara lite partisk... Jag kommer självklart nominera Tudor Black Bay, som det antagligen inte undgått någon finns i min ägo.
Varför?
Jo, den har tagit ut svängarna rejält och lånat hejvilt. Snöflingevisare, homage till Tudor ref 7922 som kom på 50-talet. Hype:ades ordentligt när den dök upp i Basel, fick ännu mer hype då den väl kom ut i handeln.
Ser bättre ut i verkligheten än på bild och sen får vi inte glömma bort att Tudor är en underdog till Rolex.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ademars Piguet Royal Oak Jumbo.

Smakfull uppdatering av en tidlös klassiker. Makalöst snygg i verkligheten. :)

3123_3441_audemars_piguet__15202_st.jpg
 

Pleximannen

Cartier
Svaret på varje klockrelaterad fråga är så klart Rolex. Fråga Spencer om ni inte tror mig ;)

Därför måste svaret således vara årets stora uppdatering av Subben (no date..). Den måste väl ändå ha diskuterats rätt flitigt kan jag tänka mig.

PA301251_zps1db96389.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
daviden skrev:
Per skrev:
Ademars Piguet Royal Oak Jumbo.

Smakfull uppdatering av en tidlös klassiker. Makalöst snygg i verkligheten. Nya till höger. :)
Är det 15300ST?
Jag bytte bild då googles bildsök lurade mig. Det där är en gammal 15202 jumbo till vänster och en 15300 till höger. Den jag menade är nya 15202 som jag ändrade bild till. :)

My bad ;)

Bättre bild från AP's sida:

15202ST_OO_1240ST_01.png
 

meo_swe

Audemars
Jag lägger min röst på Tudor black bay.
var först lite tveksam till runda index till snowflakevisare, men den har vuxit rejält, och jag skulle gärna ha en om ekonomin tillät :)
 

Rivalen

Rolex
För mig blir det Deep Sea Challenger som är 2012 års klocka. Både Rolex ambition, marknadsföringsmetoder och tekniska skicklighet som det visas upp i Deep Sea Challenger project är enastående som jag ser det. God forts 2013!
 

Bilagor

  • Rolex DeepSea Challenge.jpg
    Rolex DeepSea Challenge.jpg
    39.6 KB · Visningar: 578

Johan M

Cartier
Omega Aqua Terra, den blå. Förväntningarna genererade en enormt lång tråd på WUS där bilder från inspelningen av Skyfall analyserades och debatterades. Tråden höll sig dessutom on topic och tog den avstickare så hittade den alltid tillbaka igen. Färgen debatterades, storleken och Si likaså.

Jag är ny inom klocksvängen men har inte sett en så lång tråd i väntan på en klocka som endast kommer i ny färg. Även nu när den släppts så är suget efter wrist shots stort.
 

m_s

Patek
2-Faktor
+1 på Black Bay - Känns som den antingen var hatad eller älskad, ägt en själv och det var en trevlig bekantskap men således även rätt "speciell".


//Micke
 

Camo00

Patek
Johan M skrev:
Omega Aqua Terra, den blå. Förväntningarna genererade en enormt lång tråd på WUS där bilder från inspelningen av Skyfall analyserades och debatterades. Tråden höll sig dessutom on topic och tog den avstickare så hittade den alltid tillbaka igen. Färgen debatterades, storleken och Si likaså.

Jag är ny inom klocksvängen men har inte sett en så lång tråd i väntan på en klocka som endast kommer i ny färg. Även nu när den släppts så är suget efter wrist shots stort.

+1
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad som helst i guld är väl förra årets hype i den svenska forumsvängen? :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Camo00 skrev:
Johan M skrev:
Omega Aqua Terra, den blå. Förväntningarna genererade en enormt lång tråd på WUS där bilder från inspelningen av Skyfall analyserades och debatterades. Tråden höll sig dessutom on topic och tog den avstickare så hittade den alltid tillbaka igen. Färgen debatterades, storleken och Si likaså.

Jag är ny inom klocksvängen men har inte sett en så lång tråd i väntan på en klocka som endast kommer i ny färg. Även nu när den släppts så är suget efter wrist shots stort.

+1

+2
 

Charles_

Rolex
Några av de horologiska höjdpunkterna från det gångna året:

Sky-Dwellern:
BFF394CB-C2C1-4512-B5F0-D0A4C04DF379-4245-000002902E9A415B.jpg


Urwerk UR-210:
86E30046-98FF-48F6-A69B-E6AF1493DA03-2343-000001457A789E85.jpg


MB&F "Legacy Machine No.1" som vann fint pris på GPHG i år:
E356C3AB-728A-44A3-9BD3-C7E359CBB10F-2343-0000014565FCBD17.jpg


Finns många fler som förgyllde 2012 men de här är några som jag har fått testa :)
 
V

Viggen

Guest
Smyger in Tag Heuers Monaco V4.
 

Bilagor

  • TAG-Heuer-Monaco-V4.png
    TAG-Heuer-Monaco-V4.png
    82.7 KB · Visningar: 337
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp