• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets klockmål uppnått! (Gilt, nitad länk och bevels)

Simpatico

Rolex
kapow1.jpg

Där satt den, som en fläskläpp.
Stort grattis till en helt underbar klocka.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu får du förklara dig.

Du vågar inte utsätta klockan för bad, vilket är fullt förståeligt. Men du utsätter den för en finlandsfärja.:hilarious:
Haha! Ja det låter onekligen illa men nu för tiden är jag både gammal och småbarnsförälder. Har dessutom familjen med så blir mest häng i leklandet (vilket kan vara nog så illa för klockan) :nailbiting:
 

m_s

Patek
2-Faktor
Stenhårt @jonas_w det blir knappast bättre än sådär i Pepsi världen. Stort grattis återigen!

Frågan är hur du ska slå den där här näst... ;-)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Måste säga det igen @jonas_w , jäkligt stort grattis!
Den är för övergrymt vass och härligt åldrad:)
Rakt in i Vintage-Rolex finrum.. Well done sir:cigar:
 

Jens

Greedo
Grattis, fantastiskt fin! @Per måste dessutom vara en av de mest pålitliga att handla utav så jag förstår att det känns bra!

J
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skicket på den där är... magiskt. Älskar nitad länk, är väl lite magstarkt att säga att det är pricken över i med den tavlan men ni förstår vad jag menar. Grattis till ett lyckat köp!
 
Du fick ett bra svar av @christian-h . Gilt är den speciella konstruktionen av tavlan med guldtext och logga som "lyser genom" tavlan. Sen är det inte värt risken att utsätta den i det närmast perfekta tavlan för ens en minimal risk att fuktskadas.


Live från finlandsfärjan :)
20150708_194013.jpg



Tackar ödmjukast för att jag fick chansen!
Då vet jag vad Gilt är, tack!
Hur stor är risken att den inte är vattentät?
Den var väl servad och packningar bytta etc? Tycker det låter otroligt att man inte ska kunna känna sig säker på att en så kvalificerad klocka inte ska vara vattentät även om den har några år på nacken.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Då vet jag vad Gilt är, tack!
Hur stor är risken att den inte är vattentät?
Den var väl servad och packningar bytta etc? Tycker det låter otroligt att man inte ska kunna känna sig säker på att en så kvalificerad klocka inte ska vara vattentät även om den har några år på nacken.
Servicehistoriken är okänd på denna och den har, vad som ser ut som en spricka på någon mm i plexit i ena kanten (inte hela vägen genom glaset) Så just nu är den troligen inte tät. Efter en täthetsservice och provtryckning ska det inte vara några problem att bada med den, mest jag som är feg :D

Grymt!!!
Använd den väl! Låt den inte ligga i ett bankfack!
Här ska det inte liggas i något bankfack! Räkna med att få se den ofta i Dagens vintage :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...vilken jävla kille du är @jonas_w ;), undrade vad som var på G när du började sälja av alla dina klockor kändes det som! Men det var denna skönhet som lockade, jag hade nog själv haft svårt att skiljas från mina älsklingar men att du gjorde det är är värt en applåd tycker jag!

Ett stort GRATTIS till din nya klocka mannen!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha...vilken jävla kille du är @jonas_w ;), undrade vad som var på G när du började sälja av alla dina klockor kändes det som! Men det var denna skönhet som lockade, jag hade nog själv haft svårt att skiljas från mina älsklingar men att du gjorde det är är värt en applåd tycker jag!

Ett stort GRATTIS till din nya klocka mannen!
Tack affe! :) Jag har alltid svårt att skiljas från mina klockor och speciellt den blå Tudorsuben jag hade sved rejält att släppa. Men jag har ju trots allt några kvar, sist och slutligen blev det bara två klockor som såldes även om nån till troligen behöver lämna inom kort.
 
Servicehistoriken är okänd på denna och den har, vad som ser ut som en spricka på någon mm i plexit i ena kanten (inte hela vägen genom glaset) Så just nu är den troligen inte tät. Efter en täthetsservice och provtryckning ska det inte vara några problem att bada med den, mest jag som är feg :D

Här ska det inte liggas i något bankfack! Räkna med att få se den ofta i Dagens vintage :)
Då förstår jag! Tack
 
Topp