• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årsklockan har landat.

Jonte73

Audemars
Denna är värd en egen tråd.

Efter lååång väntan har den äntligen landat .
En Seiko 6139-6002 pogue från 1973 och ett par veckor från mitt födelsedatum .

I ett schysst skick och med en fullt godtagbar am länk som är troget originalet.
Tavlan är inte felfri men lirar för min del, original med original gul innerring vilket är svårt att hitta.

Klockan har varit på en lång service, men det var värt väntan.
12 mån garanti på densamma, riktigt schysst.

Tack Anders W för en trevlig affär.
Och tack Yonsson för råd och dåd i jakten.
Bjuder på ett par halvrisiga pics, fler lär följa .
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

V

Cartier
Stort grattis...den där var riktigt fin.

Kul med den gula innerringen också, det blir verkligen ett extra lyft. En klocka med mycket handledsnärvaro.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Att det tog lång tid hos urmakaren är nog mitt fel. Jag passade på att skicka med min egen Pogue som hade gett upp fullständigt. Det som tog tid var att hitta ett "centre chrono wheel" till min Pogue. Kronografens hjärta om jag förstår det rätt. Klockan som Jonte skulle ha servades utan problem. Något "geni" hade målat alla index svarta med tuschpenna, så det var relume som gällde. Men jag tycker det blev riktigt snyggt. Hoppas du blir nöjd med "solklockan" Jonte!!!!
 

Jonte73

Audemars
Att det tog lång tid hos urmakaren är nog mitt fel. Jag passade på att skicka med min egen Pogue som hade gett upp fullständigt. Det som tog tid var att hitta ett "centre chrono wheel" till min Pogue. Kronografens hjärta om jag förstår det rätt. Klockan som Jonte skulle ha servades utan problem. Något "geni" hade målat alla index svarta med tuschpenna, så det var relume som gällde. Men jag tycker det blev riktigt snyggt. Hoppas du blir nöjd med "solklockan" Jonte!!!!
Jajjamensan :)
Den kommer få mycket handledstid.
Som sagt, man blir glad när man tittar på den .
 
Topp