• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årsklockor för nästa generation?

Bolio

Panerai
Så länge man håller sig till Rolex sub så är nog en väldigt hög procent tillverkade och sålda under samma år.

Ska man gå på tillverknings år på uret borde man inte göra det på personen som klockan är tilltänkt till då också:angel: ?

Gör inte det hela så svårt, känns lite som det kvittar. Har också letat runt lite efter årsklocka till mig själv och skulle nöjja mig med antingen eller. Alltså original kvitto med datum eller serie nummer som ligger så nära säkert som möjligt.
 
  • Like
Reactions: Wii

Igge

Panerai
Om man har en son som är född 1998 vilken Rolex modell var intressant det året? GMT 16710 pepsi skulle kunna vara ett alternativ, men den käns ju inte helt tidsenligt eller har jag fel? Fins det någon intressantare modell från det året?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Alla är ju inte mogna för att bära dyrare klockor vid 20 t.ex. Kanske perfekt in(ut)flyttningspresent vid 40? :) Vid den tiden har du redan din guldklocka ändå.

Det har du helt rätt i. Tror man får känna av den mentala åldern så inte klockan säljs vidare för en "hitta sig själv" resa till Asien vid 20 års ålder...:banghead:
 
  • Like
Reactions: ssl

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Är det möjligt att få tryckt en text/symbol på urtavlan till en rolex? På så vis stiger det symboliska värdet (tillverkningsår + personlig urtavla) och det hela blir lite kul för sonen.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Är helt inne på årsklockor. Är väl PP reklamslogan som gjort sitt. Tycker en GMT-C vore något för grabben att få vid rätt tillfälle om ca 20 år.

Men vad gör man om man själv blir frälst under alla åren med trotjänaren? Köper nått nytt när man låtit klockan gå vidare till nästa generation?

/Cristobal
Självklart, att ge bort en klocka är ett mycket gott skäl till att köpa dig en ny! :)
 
Topp