• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årskrönika - Ernesto

nissehult

Patek
2-Faktor
Oj då. Här var det full fart på klockorna... Ibland, mellan slattarna av avundsjuka på de som kan och gör, så är jag nöjd med att varken ha massa tid eller pengar att bränna på klockor - det håller mitt intresse på en stadig varm glöd istället för en snabb och stor uppflammande passion.

Kul läsning var det. Ta en time out och kom stärkt tillbaka.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
vilket jäkla år du haft! blivit frälst, haft så många klockor och hunnit bli less på det
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Förstår inte riktigt posten.
Du har väl bara gått in i väggen helt enkelt.
Du är nog snart tillbaka, grattis på årsdagen.
/J
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ja du Ernesto ,du har underhållit oss i ett år och mång klockor passerade revy. Tänk att jag aldrig fick klämma på den där AP'n.
Jag är övertygad om att du kommer att fortsätta här. Till och från, mer eller mindre och att vi kommer att ses på en och annan GTG.;)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Klock-AD visste vi vad det var, nu har vi fått en illustration av klock-ADHD också.
Tack för underhållande poster under året!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fan Ernesto, steppa upp i spelet och sluta leverera schizo poster.

Att du under ett år sett och rört vid allt som vi bara kan drömma var fan det löjligaste jag läst strax efter delen där du skriver att du var tvungen att kika närmare på din polares AP för att bedöma den.. För ett år sedan hade du knappt en aning om vad ett bandstift var och nu i nästa sekund är du en fullblodig klockkonässör. Vad hände med ödmjukheten från landet? Övergick den till ett omättat högmod pga storstadens alla blickar?

Fan kom tillbaka och känn lugnet. Ingen bryr sig om hur mycket allt kostar, det blir bara löjligt. Vi kan alla sitta här och skräna om dyra klockor, bilar osv men det finns alltid någon som är värre, så i all välmening, ta det lugnt, var dig själv och försök inte för mycket.

Grattis till ditt första år.
 

par

Patek
2-Faktor
Har personligen aldrig blivit "mätt" bara av att hålla i en klocka så som du beskriver. Det är ju något helt annat att äga, leva, slita och uppleva en klocka mot att bara hålla den i handen. Spelar ingen roll vad den kostar eller om ens kompisar har 6 likadana DDs.
Suget kommer tillbaka, tänk efter vad som är tjusning med klockor.

Tack för alla bilder
 

Wi

NLA
2-Faktor
Mycket på ett år ja, men du är långt ifrån färdig kan jag lova dig :) Ta en paus och låt intresset smyga tillbaka av sig själv, köp därefter det som lockar då och håll i det ett tag :)
På ett år har du iaf hörts
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Du kommer ledsna på att läsa tiden på mobilklockan Ernesto:)
Din Air King tycker jag var grymt läcker, hoppas du inte sålde den till ett "för" bra pris.
Grattis till ett år och välkommen tillbaka!
 
Topp