• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikt rolex Datejust

Var faktiskt förbi kaplans idag och såg denna i skyltfönstret. Såg faktiskt rätt fin ut. Men jag tror att du kan hitta en för mindre än 22kkr, vilket denna förmodligen kommer landa på efter service. Jag råder dig att kolla runt här på forumet och se ifall det finns någon i Handla - Säljes, bytes eller på exempelvis chrono24.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ser helt ok ut. Kaplans exet alltså. Kanske räcker med en vanlig service som t ex Dr watch tar ca 3000 kr för.
Den som italienaren säljer verkar också OK. En modernare klocka med quick set, fräschare länk men å andra sidan en tråkigare tavla (tycker jag). Dom hamnar ganska nära varandra i pris.
 

JEK

Cartier
Ser helt ok ut. Kaplans exet alltså. Kanske räcker med en vanlig service som t ex Dr watch tar ca 3000 kr för.
Den som italienaren säljer verkar också OK. En modernare klocka med quick set, fräschare länk men å andra sidan en tråkigare tavla (tycker jag). Dom hamnar ganska nära varandra i pris.


Ja, håller med. Tanken är att köpa den till min fru. Hon vill gärna ha en med rosa urtavla så oavsett klocka så blir det ett tavelbyte. Preferensen ligger nog också mot en helt ny med den nya jubileelänken som har den diskreta låsningen. Jag gillar förvisso charmen i de lite äldre varianterna också.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ja, håller med. Tanken är att köpa den till min fru. Hon vill gärna ha en med rosa urtavla så oavsett klocka så blir det ett tavelbyte. Preferensen ligger nog också mot en helt ny med den nya jubileelänken som har den diskreta låsningen. Jag gillar förvisso charmen i de lite äldre varianterna också.
Ok. 1601 orna har inte så många tavelalternativ, så då är det nog bättre att köpa en nyare. Iofs hade Aquaracer2 en jävligt het röd tavla...
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
En hel service 7000kr / Urtavla 3500kr. Innan dess skall du ro hem affären och betala 20% extra på priset. Skulle inte satsa på det själv. Borde finnas mycket att välja på för dom pengarna.

Nu ingick ju Köparprovisionen i det angivna priset. Men det blir fortfarande en rejäl slant.
Din slutsats delas, borde finnas mycket annat kul för de pengarna. Andra referenser med mer tavelalternativ tex.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
En hel service 7000kr / Urtavla 3500kr. Innan dess skall du ro hem affären och betala 20% extra på priset. Skulle inte satsa på det själv. Borde finnas mycket att välja på för dom pengarna.

Ny tavla är dyrare nu efter prishöjningen tidigare i år. 5k ish för en standard. 16,9k för en standard med diamanter som index...
 

adress

Friends of KS
Ny tavla är dyrare nu efter prishöjningen tidigare i år. 5k ish för en standard. 16,9k för en standard med diamanter som index...
Såg det nu också på RE. 5100kr inkl visare. Medhavd tavla - arbete 1000kr. Då får det nog vara mycket viktigt med ny tavla. Bättre att chansa på att det kommer ngn klocka med en färg/utförande man kan acceptera.
 
Topp