• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter angående Victorinox

bartoldous

Cartier
Vet inte så mycket om dem men lagt märke till på senaste tiden. Tanken går att det är en doldis som gör riktigt fina ur i sitt prissegment,
brist på historia dock som ligger dem i fatet kanske ( klockor ). Funderat på inköp ett par gånger men uteblivit, det har varit strid på kniven...hoho :p
 

mps

Cartier
Victorinox gör produkter som imponerar.
Deras klockor, knivar och väskor.
3års garanti på klockor.
En kvalitetskänsla som ligger över deras satta pris.
Har en Infantry Vintage Chrono.
Funderar på en Inox längre fram.
Någon speciell modell du tänker på?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Blev faktiskt positivt överraskad när min polare köpte en Victorinoxdykare. De verkar ha lyckats med lumen iallafall. Den är helt sjuk. Spöar min SKX007 med hästlängder. Knappt ens jämförbara! Skön kvalitetskänsla i övrigt också. Mjukt gummi, trevlig vridring och krona, vattentät till 500m etc.
image.jpeg

image.jpeg
 

Joergen

Omega
Köpte en Inox häromveckan. Verkligen gedigen på alla sätt. Ändå gnager det lite att det är en fällknivsfabrik som har tillverkat. Gör de något själva förutom montera ihop? Trovärdighet? Jag är fortf vilsen om det är rätt pengar. Den är dock snygg och sitter som en smäck på armen.
image.jpeg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Blev faktiskt positivt överraskad när min polare köpte en Victorinoxdykare. De verkar ha lyckats med lumen iallafall. Den är helt sjuk. Spöar min SKX007 med hästlängder. Knappt ens jämförbara! Skön kvalitetskänsla i övrigt också. Mjukt gummi, trevlig vridring och krona, vattentät till 500m etc.
image.jpeg

image.jpeg
Wow, FET lume! :wideyed:
 

Psykel

Patek
Har ingen uppfattning om deras klockor, men knivarna är prima! Måste dock säga att det är kul att dom har lume i loggan klockan 12! :D
 
Topp