• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter angående Victorinox

PCB

Audemars
Den nya jag postade har referensnummer: 241426.
Edit: "Nya", tror dessa släpptes 2013 och de gamla slutade tillverkas däromkring men de har funnits kvar i lager hos många butiker till ganska nyligen.
Ja det verkar vara så , har bara sett den gamla tavlan när jag letat. Kan tänka mej en quartz med den nya dock. Tack för reffen.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har en Infantry Vintage. Ok klocka, känns lite "industriell" på gott och ont. Den har en glasbaksida men jag tycker det är onödigt eftersom urverket är exakt 0% dekorerat...

IMG_4640b.JPG
 

Essen

Omega
Hittade den här å kände ha-begär:
image.jpeg

Ref: 241526... Valjoux 7750, safir, 100 m wr...
Är nära att trycka på köpknappen men tvekar lite eftersom jag inte vet så mycket om märket... Så den här tråden var bra (eller dålig, läs dyr) att läsa...
Men de här som haft klockor verkar nöjda med kvaliteten och det känns viktigt för mig... Verket i sig är ju inget att tveka på, eller?

Obs, lånad bild...
 

Buster

Friends of KS
Hittade den här å kände ha-begär:
image.jpeg

Ref: 241526... Valjoux 7750, safir, 100 m wr...
Är nära att trycka på köpknappen men tvekar lite eftersom jag inte vet så mycket om märket... Så den här tråden var bra (eller dålig, läs dyr) att läsa...
Men de här som haft klockor verkar nöjda med kvaliteten och det känns viktigt för mig... Verket i sig är ju inget att tveka på, eller?

Obs, lånad bild...

Jag har den fast på länk (241460).
Jag är helnöjd, grym kvalitets känsla. Jag gillar den detaljerad tavlan. Tyvärr gör den suddiga bilden inte klockan rättvisa.
20151227_002638.jpg


Har också en Dive master(241427) som är kanon kvalite och grym lume på. Originalbandet är ett svart gummiarmband.
20151227_003455.jpg
 
Senast ändrad:

Essen

Omega
Jag har den fast på länk (241460).
Jag är helnöjd, grym kvalitets känsla. Jag gillar den detaljerad tavlan. Tyvärr gör den suddiga bilden inte klockan rättvisa.
20151227_002638.jpg


Har också en Dive master(241427) som är kanon kvalite och grym lume på. Originalbandet är ett svart gummiarmband.
20151227_003455.jpg

Kul att höra! Tavlan var det som jag fastnade för först, riktigt snygg å detaljerad... Den med länk lockar mest, men hittade en bra deal på den med rem sänder får nog bli den istället å kanske någon gång komplettera med länk om jag hittar den...
 

Buster

Friends of KS
Kul att höra! Tavlan var det som jag fastnade för först, riktigt snygg å detaljerad... Den med länk lockar mest, men hittade en bra deal på den med rem sänder får nog bli den istället å kanske någon gång komplettera med länk om jag hittar den...
Jag tror att modellen har utgått, så det är säkert därför de kan vara svåra att hitta. Men jag måste säga att jag tycker den är riktigt snygg på läder också, läder passar verkligen vintage looken. Blir det ett köp kommer du säkert bli nöjd. Lycka till!
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Älskar min Maverick, fantastiskt mycket klocka för pengarna! Känns som den skulle överleva en bombning. Synd bara att det är quartz men priset hade inte varit detsamma om kronografen varit mekanisk.. Har nu blivit lite sugen på den mekaniska Mavericken i blått.


DSC_5650.jpg
 

Fredig

Cartier
När intresset började lite smått och jag inte upptäckt "lyxklockorna" så var Victorinox prio ett av alla klockor jag ville bära. Köpte faktiskt en Infantry tillslut... Tyvärr har den bara legat i en låda och fick se till min förskräckelse för några dagar sedan att sekundvisaren har spårat ur totalt. Måste lämnas på service. Men tycker absolut att klockorna är väldigt fina och prisvärda.

Min kompis äger en Maverick och använder den väldigt flitigt som beater. Han älskar den :)
 

PCB

Audemars
När intresset började lite smått och jag inte upptäckt "lyxklockorna" så var Victorinox prio ett av alla klockor jag ville bära. Köpte faktiskt en Infantry tillslut... Tyvärr har den bara legat i en låda och fick se till min förskräckelse för några dagar sedan att sekundvisaren har spårat ur totalt. Måste lämnas på service. Men tycker absolut att klockorna är väldigt fina och prisvärda.

Min kompis äger en Maverick och använder den väldigt flitigt som beater. Han älskar den :)
Sekundvisaren " spårar" när det är dax för nytt batteri, inget att oroa sej för
 

larmar

Cartier
2-Faktor
Har kört min till och från i 10 år och har inget att anmärka på, tvärtom så går den som en klocka
IMG_20151229_174838.jpg
 

pjmb

Cartier
20160103_205000.jpg

Köpte den här för ett tag sen, fick den billigt från ebay. Använder den då och då och har funkat bra för mig och så fick man med en matchande armyknife! =)
 
Jag var toksugen på kronografen nedan (trots hårt batterimotstånd). Hittade den hos urmakeriet i Solna Centrum (Stockholm) och deras ex var batteridött...säljaren ursäktade sig med att han hade gått en kurs men glömt bort funktionerna och började flacka med blicken till någon kollega som var ointresserad....vill man ha drygt åtta tusen kronor av mig får man anstränga sig aningens bättre...säkert OK klockor men det kommer jag aldrig behöva bry mig om....(synd då det här skulle kunna ha varit den ultimata beatern i min värld).

Swiss-Army-Victorinox-Chrono-Classic-1-100th-9.jpg
 
Topp