• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter ang. Rolex 16710 vs. Rolex 16710

Vilken av dom


  • Totala väljare
    22
  • Enkät stängd .

007

Cartier
Velar och söker därför hjälp genom ER! Hade bestämt mig för en Z-serie från 2007. Men så dök ett erbjudande om en U-serie från 1998 upp (Swiss only tavla)
Bägge i lika bra skick. Ser tämligen orörda ut samt "fullset". I stort samma pengar. Jag vet skillnaderna med "Lugholes" "SEL". Men kan INTE bestämma mig!
Därför vänder jag mig till ER! Spontana tankar, fördelar, nackdelar, Tankar om prisutveckling m.m.
Inte dessa klockor på bilderna. Utan skamlöst lånade på internetet. Bara för att en tråd utan bilder ikke är en tråd!;)
image.jpeg
image.jpeg
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Bra tråd, ska övervaka med noggrannhet. Står själv i valet eller kvalet om man ska sälja min 116710LN för att införskaffa en 16710 z serie
 
  • Like
Reactions: 007

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en 16710:a från 2000, lugghål och utan SEL. Hade jag fått göra om valet hade jag valt SEL före lugghål. SEL väger tyngre utan tvekan. Så kör på 07:an!
 
  • Like
Reactions: 007

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Min 16570 har SEL och lugghål
Skulle säga att SEL väger tyngre precis som andra nämt :)
 
  • Like
Reactions: 007

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Men inte SEL före 2000 väl?
Nix.
Skulle också kört på 07an. Förmodligen stick dial då också som betingar högre värde. SEL är guldvärt. Är den opolerad, med box och papper och inget servicebehov så kanske jag kan överväga att byta mot min 2001a med sel och lugholes så du får det du söker. :)
 
  • Like
Reactions: 007

007

Cartier
Nix.
Skulle också kört på 07an. Förmodligen stick dial då också som betingar högre värde. SEL är guldvärt. Är den opolerad, med box och papper och inget servicebehov så kanske jag kan överväga att byta mot min 2001a med sel och lugholes så du får det du söker. :)
Nope inget "Stick dial". Men det skall tydligen förekomma på ur så långt tillbaka som från Y-serien 02/03.
 
Topp