• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter Cartier Pasha seatime.

K-S

Rolex
2-Faktor
Ja fan jag e lite sugen på en sådan här Cartier, som jag för övrigt faktiskt gillar ovanliga och roliga när man ser dem.


skickar med en bild!

Kom med era tankar, köpa eller ej?
 

Bilagor

  • 2029029gross.jpg
    2029029gross.jpg
    12.8 KB · Visningar: 427
C

China

Guest
Helt ok, enligt min mening. Cartier var först ut med en lyckad konstruktion för vattenskyddade klockor, och jag tycker att Pascha Seatime vårdar arvet i modern tappning. Cartier caliber 049 är en ETA 2892A2, och den enda invändningen skulle vara att Cartier slutat med att själva bearbeta verken (ébauche). Annars är det inget fel på prestandan, piggare än många "inhouse" verk, och inte så blodiga servicekostnader.
 
Har lite svårt för just Pasha, inte Cartiers bästa klocka direkt (känns lite för mycket modeklocka över de hela). Finns bra många klockor som jag skulle köpa före just den här, inklusive andra från Cartier.
 

naggge

Panerai
Cartier I like!
Även om den kanske inte är favoritmodellen så är det en klassiker med egen stil. Hade lätt kunnat tänka mig den. Tror dock jag hade tröttnat på den ganska snabbt med det bandet.
Har själv vad jag anser vara den snyggaste och mest klassiska Cartiern. Älskar min Santos även om jag sällan använder den.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1360266885.228083.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360266885.228083.jpg
    42.1 KB · Visningar: 334

K-S

Rolex
2-Faktor
Mmm Nagge, den där e schysst men jag diggar Pashans style asså, tror inte man tröttnar nämnvärt på gummilänk är ju standard på massa ur, panerai, AP breitling etc!

gillar märket som sådant...


K-S
 

Ricrob

Patek
Säger "sådär" på den K-S.. Cartier är coolt och kult men den modellen är inte alls lika het som Tank'en, som dessutom skulle sitta som en smäck på dig!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ledsen....kan inte linda in det.....bland de fulaste som visats upp på mycket länge.....kom igen...vet att du normalt har vettig smak......inte ok!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Impulsiv som man är.. Haha ja jag erkänner då kanske inte bästa idé till köp på några år!
 
Jag gillar den, och den är en sjukt stekig och rolig sommarklocka, men se till att få en bra deal för med ditt 'track record' ;-) så lär den flippas och då är den nog svårsåld...
 
Topp