Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Åsikter Cartier Pasha seatime.

Diskussion i 'Diskussion' startad av K-S, 7 februari 2013.

1. K-S
    Trådstartare

K-S Biskop

Ja fan jag e lite sugen på en sådan här Cartier, som jag för övrigt faktiskt gillar ovanliga och roliga när man ser dem.

skickar med en bild!

Kom med era tankar, köpa eller ej?

Bifogade filer:

2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Är det något roligt verk i den?

3. K-S
    Trådstartare

K-S Biskop

Tror det stod calibre 49 någon får gärna utveckla! :)

4. China

China Guest

Helt ok, enligt min mening. Cartier var först ut med en lyckad konstruktion för vattenskyddade klockor, och jag tycker att Pascha Seatime vårdar arvet i modern tappning. Cartier caliber 049 är en ETA 2892A2, och den enda invändningen skulle vara att Cartier slutat med att själva bearbeta verken (ébauche). Annars är det inget fel på prestandan, piggare än många "inhouse" verk, och inte så blodiga servicekostnader.

5. lordhasse

lordhasse Bonde

Från:
    Stockholm
    Har lite svårt för just Pasha, inte Cartiers bästa klocka direkt (känns lite för mycket modeklocka över de hela). Finns bra många klockor som jag skulle köpa före just den här, inklusive andra från Cartier.

6. naggge

naggge Friends of KS

Cartier I like!
    Även om den kanske inte är favoritmodellen så är det en klassiker med egen stil. Hade lätt kunnat tänka mig den. Tror dock jag hade tröttnat på den ganska snabbt med det bandet.
    Har själv vad jag anser vara den snyggaste och mest klassiska Cartiern. Älskar min Santos även om jag sällan använder den.

Bifogade filer:

7. K-S
    Trådstartare

K-S Biskop

Mmm Nagge, den där e schysst men jag diggar Pashans style asså, tror inte man tröttnar nämnvärt på gummilänk är ju standard på massa ur, panerai, AP breitling etc!

gillar märket som sådant...

K-S

8. Ricrob

Ricrob Friherre

Säger "sådär" på den K-S.. Cartier är coolt och kult men den modellen är inte alls lika het som Tank'en, som dessutom skulle sitta som en smäck på dig!

9. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Ledsen....kan inte linda in det.....bland de fulaste som visats upp på mycket länge.....kom igen...vet att du normalt har vettig smak......inte ok!

10. K-S
    Trådstartare

K-S Biskop

Impulsiv som man är.. Haha ja jag erkänner då kanske inte bästa idé till köp på några år!

11. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Jag tänkte mycket att den är asball en stund men så tröttnar man och då är den svårsåld.

12. Jag gillar den, och den är en sjukt stekig och rolig sommarklocka, men se till att få en bra deal för med ditt 'track record' ;-) så lär den flippas och då är den nog svårsåld...

13. Chuck

Chuck Friends of KS

Ovanlig men cool!

Mårtenssons ur Brookfield