• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter inför köp av ny klocka, 114060 Sub eller något annat?

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
God kväll!

Har länge tänkt att jag ska låta en ny 114060 Submariner ersätta min GMT när den är såld, men kom på häromdan att det även finns väldigt mycket annat jag kan köpa för pengarna. Med er breda kunskap borde det finnas många förslag på andra schyssta klockor, så kom därför gärna med åsikter och bilder! :)

Kan väl säga att kraven ser ut såhär;
-Ej aktuella: Breitling, Omega och Panerai
-Max 50.000kr
-39-42mm
-Länk eller läderband, spelar ingen roll!
-Ej begagnad

Det spelar heller ingen roll om jag köper från AD här i Sverige eller om jag beställer utomlands från en betrodd gråhandlare. :) Måste ju ändå säga att Subben är bra snygg den med, är det kanske rätt val ändå?

(Tagen från nätet)
ImageUploadedByTapatalk1421176118.885516.jpg


Tack hörni! :)

Teodor
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Äh, kör på subben! Kan ju knappast bli fel och skulle du mot förmodan ångra dig så lär den ju inte direkt vara svårflippad.
 

fc2

Rolex
Bara jag som tycker SubC känns lite... vanlig och tråkig? Vet att ordet vanlig ska sättas i korrekt relation men ändå. Tyvärr kan jag inte komma på bra alternativ just nu, har flera roliga beggade men de är du inte intresserad av.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tack för alla svar och för era åsikter! Schyssta klockor har ni föreslagit också! Subben är bra fin, och det verkar även vara den som de flesta röstar på. Ska fortsätta fundera och titta på fler eventuella förslag. :)
 

Mr G

Friends of KS
Jag köpte IWC IW377701 och funderar nu på nästa klockköp som troligen blir en Rolex. Men jag kan fan inte bestämma om det ska bli en Explorer II 216570 eller SubC 116610 (jag gillar datumbubblan!)

Bild på IWC'n:

IMG_2022.JPG
 

TB12

Cartier
Jag får instämma med flera av ovan talare, är oerhört nöjd med min 114060(..fortfarande efter 5 dagar;), någon skrev ovan att den är lite tråkig, då gillar jag helt klart tråkigt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
114060 är riktigt grym!
Jag gillar dock att ha datum men du verkar ju ha fastnat för en sådan så det finns egentligen ingenting som säger emot det då ;)
 
Topp