• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter inför köp av ny klocka, 114060 Sub eller något annat?

Ervid

Omega
114060 är jättefin, förstår att du har den högt på listan. Skulle själv till att köpa en i december men värderade om och nu sitter en 116710ln på armen istället.
Anledningen från min sida var att 114060 som visserligen är en sjuk klassiker känns lite trist. GMT2C har datum, bubbla, extra visare som är grön. Lite olika detaljer som höjer klockan. PCL vet jag inte riktigt vad jag tycker om just nu, går lite upp och ner.
Riktigt I-lands problem och vi alla stöter på dom emellanåt men vi alla förstår dig. Lycka till
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Köp!:) haft min i ca 2,5år nu och sitter på 80% av tiden. Jag tröttnar tydligen aldrig:) får följa med på allt utan att vara orolig över att gammal lysmassa ska lossna eller tränga in vatten i en gammal otät boett;)

IMG-18201.jpg

Grym bild, din?
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Jag säger KÖR! 114060 är verkligen inte tråkig på något sett, jag kan fortfarande fastna med blicken i den fantastiskt enkla men ack så vackra tavlan.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ja hörni det kanske får bli en 114060! Såg att det var några som tyckte 116710 men den har jag inte råd med (och om jag skulle köpa en ny GMT skulle det bli en BLNR). Förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid tills en paketöppning kommer. :) Tack än en gång.[emoji106]
 
P

Philippe Stern

Guest
Subben är alltid rätt. Alltid. Köp hos svensk AD. Bra om du ångar dig och vill sälja vidare. Gå till Rob. E. så ska du se att du blir nöjd. Glöm inte säga att du är från KS. Brukar bli extra bra service då. Trust me.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Subben är alltid rätt. Alltid. Köp hos svensk AD. Bra om du ångar dig och vill sälja vidare. Gå till Rob. E. så ska du se att du blir nöjd. Glöm inte säga att du är från KS. Brukar bli extra bra service då. Trust me.

Tack för bra tips! Kruxet är min budget, har aldrig köpt en ny Rolex så vet inte om de är benägna att gå ner i pris. Kan tänka mig att det inte är mycket i så fall med tanke på att det är en Sub, som det är stor efterfrågan på. Får höra med dem. :)
 

ranepaj

Omega
Tack för bra tips! Kruxet är min budget, har aldrig köpt en ny Rolex så vet inte om de är benägna att gå ner i pris. Kan tänka mig att det inte är mycket i så fall med tanke på att det är en Sub, som det är stor efterfrågan på. Får höra med dem. :)


Köp en idag för 55' och sälj om 2 år för 47'. Om du håller kvar den längre och har alla boxar och klockan i gott skick kan du få bättre betalt om 347 år :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Köp en idag för 55' och sälj om 2 år för 47'. Om du håller kvar den längre och har alla boxar och klockan i gott skick kan du få bättre betalt om 347 år :)

Det vore super om jag skulle kunna göra det, men min maxgräns är verkligen 50. Eftersom jag studerar och inte har en inkomst tar det flera månader att få ihop de sista 5000 kronorna.[emoji16]
 
Topp