• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter inför köp - Tudor underline dial

luddviig

Panerai
Hej,

har lite funderingar inför ett köp av en klocka, Tudor 7965 med underline tavla, men har lite funderingar som jag skulle behöva eran åsikt om. På klockan så tycker jag har själva understrecket/underline inte är centrerat till indexet klockan 6, brukar det inte alltid vara centrerat mot indexet klockan 6? Jag skickade iväg ett mail till honom och förklarade mina tankar och fick detta svaret:

Ludvig,
Yes the underline on the dial is slightly off centered to the 6 o'clock marker but not as badly as the picture is presenting. This is not completely uncommon for it to be slightly off centered.. I can't say if this is the same for the one on hodinkee as from certain angles it may or may not appear to be centered. Hard to say from one photo. Please look into other examples with underline dials and feel free to run this example by other expert collectors for their opinions. If you do not feel comfortable with it I will understand if you chose not to buy it. Thank you

Bild på hodinkee på nästan samma klocka:
bild 1.png

Säljarens klocka där understrecket/underline inte är centrerat till indexet klockan 6
unnamed-1.jpg


Så jag skulle behöva lite åsikter från er, ska jag undvika köp? Eller är det som han säger att inte alltid understrecket/underline alltid är centrerat med indexet klockan 6?

Tack på förhand :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jag sitter tyvärr inte på facit, men har du jämfört med andra bilder där klockan är fotad rakt framifrån?
 

Wi

NLA
2-Faktor

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Brukar inte vara den bästa passformen på dessa, men det där är extremt. Gissar på fel tjocklek på bandstiftet eller fel ändlänk helt enkelt



Trist..har du googlat på referensnr med? Kanske underlättar. Sök om du hittar något på VRF


Ser ju bra ut kl 12 eller så är det vinkeln alt att den sitter löst på 6 an och bandstiftet inte är i men det skulle vara svårt att få biten att stå sådär då.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Förresten ang Tudor så verkar det finnas en del oklarheter kring deras streck osv.
Vissa Tudor har tex streck mellan self-winding och vissa inte vet inte exakt vad det beror på.
 
Topp